חדשות בארץ

הרמטכ"ל כוכבי: צה"ל ימשיך לפעול כנגד איראן וחיזבאללה

בטקס האזכרה השנתי לזכר אסון המסוקים התייחס הרמטכ"ל לאיומים על ישראל מצפון. בבוקר הביע נתניהו שביעות רצון ממוכנות צה"ל ביום פקודה

  • כ"ד שבט התשע"ט
כוכבי בטקס האזכרה (צילום: באסל עוידאת, פלאש 90)כוכבי בטקס האזכרה (צילום: באסל עוידאת, פלאש 90)
אא

כ- 800 אנשים השתתפו היום (רביעי)  בטקס האזכרה השנתי במלאות 22 שנה לאסון המסוקים. הטקס התקיים באולם הספורט בבית הספר הר וגיא בקיבוץ דפנה שבגליל העליון בהשתתפות בני המשפחות, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ותלמידי תיכון.

במהלך הטקס התייחס הרמטכ"ל כוכבי לאיומים על ישראל: "מעבר לגבול הצפוני ניצב ארגון טרור המבקש לפגוע בישראל ובחוסנה, ארגון הפועל להשתמש בנשק מדויק ורוצה לפלוש לשטחנו, לפגוע באזרחים באמצעות רקטות וטילים, ומפר ברגל גסה הסכמים בינלאומיים ודיני מלחמה, ואת הערכים של בני אנוש. צה"ל ימשיך לפעול כנגד התבססות איראן וחיזבאללה בזירה הצפונית ובכלל, ימשיך לסכל טרור באזור יהודה ושומרון וימשיך לסכל טרור ברצועת עזה וסיני".

באסון המסוקים שהתרחש לפני 22 שנה, נהרגו 73 לוחמים בהתנגשות שני מסוקי יסעור של חיל האוויר זה בזה סמוך לשאר ישוב שבגליל העליון.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר היום לאיומים על ישראל. בסיור שקיים הבוקר יחד עם הרמטכ"ל וקצינים בכירים נוספים ביחידת מחסני החירום של עוצבת המילואים "חוד החנית" במחנה סירקין, אמר נתניהו: "ההתרשמות שלי היא שהמוכנות כאן טובה ליום פקודה. אני חושב שהכוחות יגיעו לכאן עם עוצמה רבה, ויביאו את העוצמה הזאת לביטוי בשדה הקרב. צה"ל ערוך גם להגנה וגם להתקפה מוחצת".

"יש כאן בוודאי דברים שעוד צריך לשפר", הוסיף נתניהו, "אבל ככלל אני חושב שיש פה היערכות יפה מאוד".

תגיות:אביב כוכביאסון המסוקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה