חדשות בארץ

המאבטח שנפצע אמר למחבל: "אני חי וקיים, ברוך ה'"

לראשונה מאז נפצע קשה בפיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים לפני כשנה, נפגש אשר אלמליח עם המחבל והטיח בפניו: לא הצלחת, אני עומד כאן. התביעה דורשת להטיל על המחבל 25 שנות מאסר

  • כ"ד שבט התשע"ט
אלמליח, היום בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אלמליח, היום בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בחודש דצמבר 2017 התרחש פיגוע בתחנה המרכזית בירושלים. המחבל, יאסין אבו אלקרעה, דקר את המאבטח אשר אלמליח, אז בן 46, בכניסה לתחנה המרכזית ופצע אותו באורח קשה. אלמליח נפצע אנושות, ולאחר אשפוז ממושך בבית החולים שערי צדק בבירה הוא הצליח להתאושש. המחבל נמלט מהזירה ונעצר לאחר מרדף קצר. היום (רביעי) פגש אלמליח לראשונה את המחבל שניסה לרצוח אותו. בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים שלב הטיעונים במשפטו של המחבל, שהורשע בניסיון לרצח על רקע לאומני

בפתח הדיון שחזר אלמליח את השתלשלות האירועים: "באתי לעבודה כמו כל יום רגיל. קיבלנו מידע שאותו בחור, יאסין, חשוד. בדקנו אותו והיו לו תעודות רק לקו התפר. הוא לא בא לטייל, אלא לעשות פיגוע רב נפגעים".

"לשמחתי מנעתי זאת ממנו", אמר אלמליח ופנה לשופט בדרישה להחמיר עם המחבל. לאחר מכן פנה למחבל ואמר לו: "באתי להסתכל לך בעיניים ולהגיד: אדון יאסין, לא הצלחת. אני חי וקיים, אני עומד על הרגליים, ברוך ה'".

אלמליח סיפר כי בעקבות הפציעה הוא נאלץ להסתובב עם פלסטר על החזה כדי להסתיר את הצלקת. "כל בוקר אני רואה את זה ומפחד ללכת ברחוב. אמנם חזרתי לעבוד לפני שלושה חודשים במקום אחר, אך המעמד שלי נפגע דרסטית", אמר.

התביעה אמרה בדיון כי "הנאשם פעל ממניעים דתיים, אידיאולוגיים, מדיניים ובטחוניים. הוא רכש סכין מטבח, חדר לישראל, כתב ושמר צוואה במכשיר הטלפון שלו. הזהירות של אשר והמאבטחים מנעה אירוע חמור הרבה יותר".

מנגד, סנגורו של הנאשם ביקש מבית המשפט להקל בעונשו ולהסתפק בעונש של 15-18 שנה.

לאחר הדיון אמר אלמליח: "קשה לראות בן אדם שפגע בי בצורה כל כך כואבת ועומד שם בבית משפט. אני מקווה שבית המשפט יקבל את דרישות התובע".

גזר הדין של המחבל יינתן ב- 18 במרץ.

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה