חדשות כלכלה

נתניהו נפגש עם מנכ"ל אינטל ישראל: "ישראל הפכה למעצמה טכנולוגית עולמית"

הפגישה של ראש הממשלה עם מנכ"ל אינטל ישראל באה על רקע הודעתה של החברה כי תשקיע סכום של 40 מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש בקריית גת

נתניהו ובכירי אינטל, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"ם)נתניהו ובכירי אינטל, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"ם)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) בלשכתו בירושלים עם מנכ"ל חברת אינטל ישראל, יניב גרטי. הפגישה באה על רקע הודעתה של אינטל כי תשקיע סכום עתק של 40 מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש בקריית גת.

נתניהו בירך את גרטי על החלטתה של אינטל העולמית להוסיף ולהשקיע בישראל, ואמר כי השקעה זו תביא לצמיחת המשק הישראלי ולתרומה חשובה לכלכלה ולחברה. הוא ציין כי "ישראל הפכה למעצמה טכנולוגית עולמית. אני לא בטוח שכשהקימו את אינטל ידעו שישירו את השירים האלה בעברית בקריית גת, במפעל שיוקם, שהוא המתקדם מסוגו בעולם. הוא לא רק יהיה מחקר ופיתוח, הוא יהיה ייצור וייצוא - זה שינוי עצום".

"מה שהכי מרגש אותי", הוסיף נתניהו, "זה לא רק תוספת של 1,000 עובדים, ובשרשור אלפי עובדים, שיקבלו עבודה במדינת ישראל, וכמובן באזור קריית גת. זו התוכנית המיוחדת לקלוט נערים ונערות, צעירים וצעירות, מאזורי מצוקה ולהכניס אותם לעולם המחר. זה מרגש בצורה בלתי רגילה. זו גם ישראל המעצמה הטכנולוגית העולמית, וגם ישראל המעצמה הכלכלית חברתית. זה פשוט משנה את המדינה".

"אני גאה על כך שהממשלה מובילה את המדיניות הזאת", סיכם ראש הממשלה, "אני גאה על כך שאתם מבחינים ביתרונות הכבירים של ישראל, ואני גאה על כך שאתם מובילים מהלך באמת יוצא מן הכלל, מתוך מדינת ישראל, להוביל אותו יחד. כל הכבוד".

אינטל ישראל החלה לפעול בישראל בשנת 1974, עם הקמת מרכז הפיתוח הראשון של אינטל העולמית מחוץ לארצות הברית, והיא מעסיקה כיום בארץ כ- 12 אלף עובדים. במהלך השנים, היקף ההשקעות והרכישות של אינטל בישראל הגיע ל- 35 מיליארד דולר. בשנת 2017 עמד היקף הייצוא של אינטל ישראל על סך של 3.6 מיליארד דולר, המהווים אחוז אחד מהתל"ג של ישראל ו- 8% מכלל ייצוא ההיי-טק הישראלי. עבור פעילותה בארץ, אינטל נהנית מהטבות שונות, כדוגמת מענקים עבור בניית מפעלים, וכן הטבת מס: החברה משלמת מס בשיעור 5% בלבד לעומת מס החברות המקובל בישראל העומד בדרך כלל על 23%. 

ובתוך כך, באתר "גלובס" דווח היום כי אינטל הגישה הצעה לרכישתה של חברת מלאנוקס הישראלית תמורת סכום שנע בין 5.5 ל- 6 מיליארד דולר. מלאנוקס מתחרה עם אינטל בתחום פיתוח השבבים המיועדים ליצור תקשורת מהירה בין שרתים. על פי הפרסום, אינטל אינה יחידה במרוץ לרכישתה של מלאנוקס, והמחיר אותו הציעה משקף פרמיה של כ- 30% על שווי השוק של מלאנוקס. כזכור, אינטל רכשה במרץ 2017 את חברת מובילאיי הישראלית תמורת סכום של 15 מיליארד דולר.

תגיות:אינטל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה