חדשות בארץ

אדלשטיין ביטל יציאתה של משלחת פרלמנטרית לאירלנד

יו"ר הכנסת הודיע למקבילו האירי על ביטולה של המשלחת במחאה על ההחלטה של הפרלמנט האירי לאשר בקריאה ראשונה הצעת חוק המחרימה מוצרים מיהודה ושומרון

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הורה לבטל את יציאתה של משלחת חברי כנסת לאירלנד, וזאת במחאה על ההחלטה שקיבל הבית התחתון של הפרלמנט האירי לאשר בקריאה ראשונה הצעת חוק האוסרת על ייבוא מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים וברמת הגולן.

במכתב ששלח אתמול (שני) למקבילו האירי, שון פרגהיל, כתב אדלשטיין כי קיבל "באכזבה ובזעם" את הידיעה על החלטת המחוקקים האיריים: "צעד זה הוא ניסיון בוטה להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל באמצעות תמיכה חד-צדדית בעמדה קיצונית, השוללת את זכותה הלגיטימית של ישראל להתקיים – צעד ממנו לא נוכל, אנו בירושלים, להתעלם".

"כדי להשיב את היחסים בין הפרלמנטים שלנו למסלול חיובי יותר, אני מפציר בך לנקוט בצעדים הדרושים כדי שהצעה זו לא תהפוך לחוק", סיים אדלשטיין את מכתבו.

המשלחת הפרלמנטרית של הכנסת לאירלנד הייתה אמורה לצאת לדבלין בחודש מרץ, ולכלול את חברי הכנסת אייל בן ראובן (התנועה) ואכרם חסון (כולנו). לשניים נקבעו פגישות עם יו"ר הפרלמנט האירי ועם ראשי ועדות החוץ והביטחון.

בהצבעה בפרלמנט האירי, שנערכה ביום חמישי שעבר, תמכו 78 מחוקקים בחוק לעומת 45 מתנגדים. ממשלת אירלנד מתנגדת לחוק, אך מכיוון שאין לה רוב בבית התחתון – הוא צפוי לעבור גם בקריאות הבאות.

בתגובה להחלטת הפרלמנט בדבלין, זומנה שגרירת אירלנד בישראל, אליסון קלי, ביום שישי האחרון לשיחת נזיפה במשרד החוץ. בהודעת המשרד לאחר הפגישה נאמר כי "לשגרירה הובהר שלחקיקה הצבועה והאנטישמית יהיו השלכות קשות על יחסי ישראל-אירלנד ועל מעמדה באזור, במידה והיא תקודם. מוטב שאירלנד תתעסק בדיקטטורות ותנועות טרור חשוכות במקום בישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

תגיות:חרםיולי אדלשטייןאירלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה