חדשות בארץ

שגרירת אירלנד בישראל ננזפה במשרד החוץ

השגרירה, אליסון קלי, זומנה הבוקר לשיחת נזיפה בעקבות ההצבעה בבית התחתון של הפרלמנט האירי שאישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק לחרם על מוצרים מיהודה ושומרון

משרד החוץ בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)משרד החוץ בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שגרירת אירלנד בישראל, אליסון קלי, זומנה הבוקר (שישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ, וזאת לאחר שהבית התחתון בפרלמנט האירי אישר אתמול בקריאה ראשונה הצעת חוק האוסרת על ייבוא מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים וברמת הגולן.

מדובר בשלב פרלמנטרי נוסף בדרך לאישור ההצעה להחרמת מוצרים מההתיישבות. ההליך הפוליטי החל ביולי 2018, כאשר הסנאט בדבלין אישר את הצעת החוק ברוב של 25 תומכים מול 20 מתנגדים. בהצבעה אתמול תמכו 78 מחוקקים בחוק לעומת 45 מתנגדים. ממשלת אירלנד מתנגדת לחוק, אך מכיוון שאין לה רוב בבית התחתון – הוא צפוי לעבור גם בקריאות הבאות.

בהודעת משרד החוץ נאמר כי השגרירה האירית זומנה ל"שיחת נזיפה זועמת עקב הצעת החוק השערורייתית": "לשגרירה הובהר שלחקיקה הצבועה והאנטישמית יהיו השלכות קשות על יחסי ישראל-אירלנד ועל מעמדה באזור, במידה והיא תקודם. מוטב שאירלנד תתעסק בדיקטטורות ותנועות טרור חשוכות במקום בישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר החוץ, נמסר אמש כי "ישראל מביעה זעם על החקיקה נגדה בפרלמנט האירי שמצביעה על צביעות ואנטישמיות. במקום שאירלנד תגנה את סוריה שטבחה במאות אלפי אזרחים, את טורקיה על כיבוש צפון קפריסין ואת ארגוני הטרור שרצחו אלפי אזרחים ישראלים, היא תוקפת את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. בושה".

תגיות:חרםאירלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה