חדשות יהדות

גינויים במערכת הפוליטית לחילול בית הכנסת: "מזכיר ימים אפלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע זעזוע מחילול בית הכנסת וקרא למשטרה לאתר את האחראים ולמצות עמם את הדין

הכניסה לבית הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכניסה לבית הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית הגיבו לאורך שעות הבוקר (שלישי) בזעזוע עמוק ובגינויים חריפים על חילול בית הכנסת "שיח ישראל" בשכונת קריית יובל בירושלים. מבצעי הפשע, שפרצו הלילה לבית הכנסת, זרעו בו הרס רב. הם פרצו את הכספת של ארון הקודש באמצעות דיסק, השליכו את ספרי התורה על הרצפה ושפכו עליהם חומצה. בנוסף, הם השחיתו את הריהוט ואת הסידורים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על המעשה המחריד בחשבון הטוויטר שלו: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מיד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב: "בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי. שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו.  וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים. אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

‏יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם (ליכוד): "חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל בירושלים הוא בלתי נתפס ומצער אותי מאוד. לא מצליח להאמין שמישהו קם בבוקר ומחליט לעשות כזה מעשה חמור ונתעב. חייבים למצוא את האחראים לכך במהרה".

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "השחתת בית הכנסת בקריית יובל בירושלים היא אנטישמיות מזוויעה, שמזכירה ימים אפלים בהיסטוריה היהודית. על משטרת ישראל ושירותי הביטחון לעשות הכל כדי למצות את הדין עם הפורעים".

השר לשעבר גדעון סער, המתמודד על מקום לכנסת מטעם הליכוד, הגיב בזעזוע על התמונות מבית הכנסת המחולל: "מחזה שקשה להאמין שהתרחש פה, במדינה יהודית. אני משוכנע שמשטרת ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שהפושעים האחראים למעשה הנבלה ייתפסו וייענשו".

שר האוצר משה כחלון (כולנו) הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "‏קריית יובל, ירושלים 2019, מראות כאלו פוגעים לנו בנשמה היהודית שלנו. כולי תקווה שהמבצעים ייתפסו ויבואו על עונשם במהירות. אמן".

שר החקלאות אורי אריאל (האיחוד הלאומי): "השבוע ציינו את יום השואה הבינלאומי והיום אנו מתעוררים ליום שמזכיר את הימים האפלים והנוראיים של אז. הריסת בית כנסת 'שיח ישראל' הוא חילול נבזי שפוגע בכולנו. אלו מראות קשים, ויש למצות את הדין עם הפושעים לאלתר".

חבר הכנסת אלי בן דהן (הבית היהודי): "חילול בית הכנסת בירושלים הוא מעשה המזעזע את הלב. מראות מסוג זה לא צריכים להיות קיימים במדינת ישראל ולא בשום מקום אחר בעולם. רק לפני מספר ימים ראינו את חילול בית הכנסת המזעזע בנתניה. אני דורש ממשטרת ישראל למצות את כל החקירות בהקדם ולהביא לדין את אלו שפוגעים בקודשי ישראל".

חבר הכנסת איתן כבל (עבודה): "התמונות מבית הכנסת בקריית יובל בירושלים מזכירות ימים אפלים ותקופות רעות ליהודים, ואין יהודי שהתמונות הללו לא מכאיבות לו. סמוך ובטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על מי שחילל כך את בית הכנסת".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, יואב בן צור, הגיב על חילול הקודש: "מגנה בחריפות את משחיתי בית הכנסת בקריית יובל. מדובר בפשע שנאה של רשעים, החוצה את גבולות הערכים של ישראל היהודית והדמוקרטית. כולי תקווה שמשטרת ישראל תלכוד אותם ושמערכת המשפט תחמיר בעונשם. אין מקום לאירוע כזה בישראל. יש לתחקר אותו בכובד ראש ולנקוט פעולות למניעת הפרעות הבאות".

חברי הכנסת של דגל התורה קישרו את המעשה הנפשע למאבק שמנהל בשנים האחרונות קומץ של חילונים קיצונים המתגוררים בקריית יובל נגד הציבור החרדי בשכונה. יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה) אמר כי ״הניסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קריית יובל הביא בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא ייסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח״.

חבר הכנסת אורי מקלב אמר כי מדובר במעשה מזעזע ומבחיל: "מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושנאה. זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת. התעלמות ומעבר לסדר היום או חוסר מעש - זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו".

חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי מדובר ב"פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים, שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם, שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו, כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים".

בהודעה שהוציאה סיעת דגל התורה בירושלים בעקבות חילול בית הכנסת נאמר: "מדובר במעשה נפשע וחמור ביותר, ונדליזם מהסוג הכי גרוע שיש של חילול בית כנסת, מעשה כזה קשה ואיום המזכיר מעשים שנעשו בימים אפלים באירופה. זהו מעשה של אנטישמיות נוראה, תוצאה של שנאת חינם והסתה כנגד הציבור החרדי בקריית יובל על לא עוול בכפו ורק בשל היותו חרדי, ואנו מקווים שכל המסיתים ורודפי החרדים בקריית יובל יבינו מה תוצאות ההסתה הזו ולאן היא מובילה".

תגיות:בית כנסתירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה