חדשות בארץ

פרובוקציה: המוסלמים משפצים מסגד בכניסה לרובע היהודי בירושלים

המסגד לא היה פעיל במשך עשרות שנים. תושבי הרובע היהודי מזהירים כי מדובר בתקדים מסוכן שיוביל לשיפוצם של מסגדים נוספים ברובע שנעזבו, אחד מהם ממוקם בסמוך לבית הכנסת החורבה

בית הכנסת החורבה ברובע היהודי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית הכנסת החורבה ברובע היהודי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תושבי הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים נדהמו לגלות בתחילת החודש כי פועלים החלו בשיפוצו של מסגד הממוקם ברחוב חב"ד, בכניסה לרובע ובסמוך למגרש החנייה. הידיעה פורסמה לראשונה באתר 0404.

המסגד לא היה פעיל מאז 1967, והתושבים אומרים כי מדובר בפרובוקציה שנועדה להפר את הסטטוס קוו השורר ברובע.

שושנה שה-לבן, יו"ר המינהל הקהילתי ברובע היהודי, אמרה ל"ידיעות אחרונות" כי עבודות השיפוצים הגיעו כבר לשלב מתקדם, וכבר חוברה תאורה במקום. "אני חיה 31 שנים בשכונה. אין לנו בעיה עם המסגד, הוא היה שם מאז ומתמיד", הדגישה, אך הוסיפה כי "אם הם יחדשו את פעילות המסגד – זו רק פרובוקציה. אין ערבים שגרים באזור הזה".

חששם המיידי של התושבים הוא מפני הרעש שייגרם במידה ויותקנו רמקולים במסגד. מזכיר ועדת רבני העיר העתיקה, אפרים הולצברג, פנה במכתב בעניין למפקד מחוז ירושלים, יורם הלוי, וביקש את התערבותו: "הציבור תוסס מהחשש שיותקנו רמקולים מחרישי אוזניים באזור ריק ממוסלמים. מדובר בפרובוקציה ברורה שבאה להפר את השקט הקיים במקום ואת שלום הציבור".

בטווח הארוך, התושבים מזהירים כי מדובר בתקדים מסוכן שיוביל לשיפוצם של מסגדים נוספים ברובע שנעזבו, אחד מהם ממוקם בסמוך לבית הכנסת החורבה.

תגיות:ירושליםהרובע היהודימסגד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה