עובדות שלא ידעתם

הידעתם מיהי יצרנית הקרמבו הגדולה בעולם?

למה המנטה מקררת את הפה, איזו קרן עשויה משיער, ואיפה מדברים הכי הרבה שפות? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם למה המנטה מקררת את הפה? למעשה היא אינה עושה זאת, אלא גורמת לקולטנים שבלשון לחוש בחום מדומה. הגוף מגיב בהתאם ויוצר רגישות בלשון. כאשר שואפים אוויר אל הפה – הרגישות שנוצרה גורמת לתחושת קרירות.

2. הידעתם היכן יש הכי הרבה קשתות טבעיות? בני אדם יודעים לבנות קשתות מאבנים, אך הקב"ה ברא אלפי קשתות טבעיות שנמצאות במקומות שונים ברחבי העולם. ביוטה שבארה"ב נמצא "פארק הקשתות", ובו מעל ל-2000 קשתות אבן טבעיות.

3. הידעתם מיהם יצרני הקרמבו הגדולים בעולם? מקורו של הקרמבו הוא אמנם באירופה, אך כיום, ישראל היא יצרנית הקרמבו הגדולה ביותר. הייצור נעשה במכונות אוטומטיות, אבל העטיפה של הקרמבו (באריזות הגדולות) עדיין נעשית באופן ידני, כדי שלא לפגוע בקרמבו העדין.

4. הידעתם לאיזה בעל חיים יש קרן שעשויה מ... שיער? קרנו הגדולה של הקרנף עשויה, למעשה, מגוש שיער מהודק וקשיח. אך אל תזלזלו בחוזקה של הקרן הזו – משקלה מגיע ליותר מ-3.5 ק"ג, והיא יכולה לנקב בקלות רבה חור בדופן של רכב.

6 הידעתם באיזו מדינה מדברים בהכי הרבה שפות? אמנם בסין מדברים ב-129 שפות שונות, אך באופן מפתיע, המדינה שבה מדברים בהכי הרבה שפות היא דווקא פפואה גיניאה החדשה. במדינה זו כ-800 שבטים שונים, אשר מדברים ביותר מ-750 שפות שונות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם מה גורם למפולת שלגים? בהרים גבוהים ומושלגים מתרחשת לפעמים תופעה של מפולת שלגים – גושי שלג גדולים שמתנתקים ממקומם ונופלים או מתגלגלים על צלע ההר. התופעה יכולה להיגרם בגלל שינויים במזג האוויר, אך גם בגלל תנועה של בני אדם או של בעלי חיים על ההר קולות חזקים ועוד. בכל שנה מתרחשות מעל מיליון מפולות שלגים בעולם.

8. הידעתם מיהו שעון האש? רובנו מכירים שעונים ייחודיים כמו שעון שמש או שעון חול, אך בעבר נעשתה מדידת זמן גם באמצעות שעון אש. מדובר במנורת שמן, שבה מודדים את הזמן על פי כמות השמן שקיימת במנורה ביחס לכמות שהיתה בה בעת הדלקתה.

 

תגיות:קרמבועובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה