חדשות בארץ

גל הירש השיק את הקמפיין: רוצה להתמנות לשר לביטחון פנים

הירש, שמינויו למפכ"ל המשטרה סוכל בעקבות חקירה שנפתחה נגדו, הצהיר כי כשר לביטחון פנים יפעל להפוך את המשטרה לגוף איכותי וחזק, אך במקביל ידאג לרסן את כוחה: "המושג 'שיטור יתר' יימחק"

הירש, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הירש, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תת-אלוף במיל' גל הירש פתח הערב (שני) בראש העין את מסע הבחירות של מפלגת "מגן" בראשותו.

הירש – שמינויו למפכ"ל המשטרה סוכל לפני שלוש וחצי שנים לאחר שנפתחה נגדו חקירה שעדיין לא הסתיימה באופן רשמי – הצהיר בנאומו כי הוא מעוניין להתמנות לשר לביטחון פנים: "עם כל הניסיון הביטחוני והחברתי שלי, אשאף לכהן בממשלה הבאה בתפקיד החשוב של השר לביטחון הפנים, כי זה תפקיד ביטחוני-חברתי מן המעלה הראשונה".

"המשטרה היא גוף חברתי שחשוב לכולנו ומשפיע על חיינו", אמר הירש. "לצערנו, בשנים האחרונות זה ארגון במצוקה, חבול ושפוף. אנשים מתוכו פגעו בו פגיעה קשה, פגעו בצדק ובתחושת הביטחון האישי של האזרחים. עברתי, ואני עובר, עינוי דין כבד. לצערי, נגזלה ממני הזכות לשרת אתכם – זה הכי כואב לי. לא יכולתי לממש את המשימה שהוטלה עליי על ידי ראש הממשלה לפני שלוש שנים וחצי. תנו למפלגת 'מגן' ולי מספיק כוח כדי שאוכל להגן עליכם בקשת רחבה של נושאים וכדי שאתמנה לשר לביטחון פנים בממשלה הבאה".

"אדאג לכך שתהיה לנו משטרה מצוינת, איכותית, חזקה, גאה – כראוי לה", הבטיח הירש, "ושלכל גורמי הביטחון ומערכת אכיפת החוק יהיו איזונים ובלמים. מחד יהיה כוח, אבל מנגד – גם ריסון כוח. מול כל אזרח – כוח וריסון כוח, ולא משנה מה עדתו, צבעו, מינו ולאומיותו. יהיה שיטור, אבל המושג 'שיטור יתר' יימחק".

כמי שנכווה בעצמו מפתיחת החקירה נגדו, הביע הירש הזדהות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – מבלי לנקוב בשמו – והבהיר כי לא תהיה לו בעיה לשבת עמו בממשלה אחת גם אם יוגש נגדו כתב אישום: "בעיניי – כל עוד המישהו לא הורשע, הוא לגיטימי וחוקי. עומדת לו חזקת החפות. אני יודע אישית על מה אני מדבר כשמדברים על הדלפות ומשפטי שדה בתקשורת וברשת. לא נהיה צבועים ולא נרים את עצמנו מעל החוק. יש להמתין להחלטת השופטים. ההפללה של הפוליטיקה, משפטי השדה של הרשת בישראל – צריכים להיגמר".

בהקשר זה מתח הירש ביקורת על המפלגות בגוש השמאל-מרכז – גם כאן מבלי לנקוב בשמן – ששמו להן למטרה להפיל את נתניהו: "תשאלו את עצמכם. האם כשמפלגה קמה – היא קמה מתוך אינטרס אישי בלבד? האם היא קמה לצורכי חבירה ושידרוג אישי? איזה דיונים ערכיים אתם שומעים חוץ מ'מי יהיה במקום הראשון ומי יהיה במקום השני'? וגם נשאלת השאלה האם ייתכן שמפלגות יקומו כשמטרתן העיקרית היא לוודא שמישהו לא ייבחר? האם זו גישה ערכית בעיניכם? האם לגיטימי לפסול הקמת קואליציה עם נבחר ציבור או כל אדם קודם שהורשע בדין? האם זו אמירה ערכית? לא! אני לא מוכן להגדיר את עצמי ואת עצמנו כמפלגה נגד מישהו, או כדי שלא ייבחר מישהו".

הירש העיד על עצמו כי הוא ביטחוניסט, וכי מפלגתו הינה "מפלגת ימין מדיני-ביטחוני". עם זאת, הוא הבהיר כי נציגי המפלגה בכנסת יתמקדו בעשייה החברתית ובצמצום הפערים בחברה: "כיום המערכה על הבית אינה מתרחשת רק לאורך גבולות המדינה ומעבר להם. הקרב על הבית נמצא היום בתוך הבית, כדי שכל אחד ירגיש כאן כמו בבית. אני מכיר את אתגרי הביטחון ואת האיומים שמציבים לנו אויבינו. אני איש מבצעים מיוחדים, והמבצע המיוחד הדחוף ביותר לנו נמצא כאן בבית, בלב המדינה".

תגיות:בחירות 2019גל הירש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה