חדשות בארץ

מכה לאבי גבאי: עמירם לוין פרש ממפלגת העבודה

לוין, שהתמודד בקיץ 2017 על ראשות מפלגת העבודה אך פרש והודיע על תמיכתו בגבאי, אמר כי אינו יכול עוד לעמוד מאחוריו ומאחורי המפלגה שבהנהגתו: "גבאי לא התעלה"

לוין (משמאל) וגבאי, יולי 2017 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)לוין (משמאל) וגבאי, יולי 2017 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

האלוף (במיל') עמירם לוין הודיע היום (שני) כי הוא מסיר את תמיכתו מאבי גבאי וממפלגת העבודה.

לוין היה בין המועמדים בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה, שנערכו בקיץ 2017, אך פרש מההתמודדות והודיע על תמיכתו בגבאי. במכתב ששלח הבוקר לתומכיו הוא מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של יו"ר העבודה. לוין כתב כי חבר לגבאי במטרה לחזק את מפלגת העבודה ו"להביא מסרים אמיתיים עם חזון ששם את החברה והבוחרים בישראל במרכז, להציע חזון לחברה טובה יותר ובריאה יותר".

אלא שלדברי לוין, "בכל שלב, במקום לסייע בבניית חזון חדש, ולמשוך עוד ועוד בוחרים, אבי העדיף הססנות ושיתוק. במקום להקשיב וללמוד את צורכי הבוחרים ולהתחבר אליהם דרך חזון ומסר חדש, העדיף את הטריקים הקלים והישנים של פוליטיקאים, המחפשים סלבס שלא מביאים שום בשורה".

לוין הוסיף כי "עד עכשיו שום מפלגה אינה מתרכזת בבוחר. הפוליטיקאים המתיימרים להנהיג עסוקים בעצמם ובמסרים עמומים וריקים. לצערי, גבאי לא התעלה ופעל באותה גישה. כל ניסיונותי לשנות זאת כשלו".

"עכשיו, כשמתקרבים לבחירות, אינני יכול להמשיך להיות שותף למנהיג ומפלגה שלא משרתים את החברה, ומתרכזים – כמו כל היתר –  רק בעצמם ובבחירתם. אי אפשר להיות שותף למנהיג שבולם את מי שרוצה לסייע לו".

"מהסיבות הללו אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחורי אבי גבאי ובמפלגה תחת הנהגתו. אני עושה זאת בלב כבד, אבל במצפון נקי. תצביעו למי שתצביעו, וכולי תקווה שאכן תימצא המפלגה והאיש שאכן מחזקים את דרכנו ויעבדו בשבילנו".

לוין סיים את מכתבו בהצהירו: "אני ממשיך לבחון דרכים להשגת המטרה אליה יצאנו ביחד, להחליף השלטון כדי שיהיה כאן טוב יותר ובטוח יותר לנו, לילדינו ולנכדינו".

מקורביו של לוין אמרו כי הוא הודיע לגבאי לפני שבועיים כי אינו יכול לסייע לו ולמפלגתו: "לוין פעל לאורך כל השנה האחרונה בניסיון לסייע לגבאי בזמן שרבים מחברי מפלגת העבודה פעלו נגדו", הוסיפו. "כל הצעותיו לסייע בבניית תוכניות ביטחוניות, מדיניות וכלכליות וסיוע בהבאת קהלים חדשים נדחו כל העת בתואנות שונות".

בראיון לאסתי פרז ברשת ב', אמר לוין: "לא היה לי סיכום עם גבאי. אף פעם לא דרשתי שום דבר. רציתי לסייע לגבאי ולמפלגה להפיל את השלטון שמביא רק רע למדינת ישראל. הצעתי לאורך כל הדרך תוכניות ארגוניות, מדיניות, תוכניות לשכנוע הבוחר ולהציג לו אלטרנטיבה. לא נעניתי בשום דבר".

"נתתי גיבוי מלא לגבאי לכל אורך הדרך", הדגיש לוין. "כשהוא רצה להביא רמטכ"לים אמרתי לו 'אין בעיה, הכל פתוח, אני לא צריך שום דבר'. עכשיו, לקראת הפריימריז, באתי בהצעות נוספות ואמרתי: 'אין ברירה, במקום להתעסק שוב בקומבינות ובפריימריז, תן לי להוביל מהלכים, תן לי לרכז את העבודה מול הציבור הערבי, מול הציבור הדרוזי שכואב את חוק הלאום, תן לי להזיז את הדברים קדימה. לא נעניתי בשום דבר".

לוין הוסיף כי גבאי הציע לו לאחרונה הצעות שונות – "להתמודד בפריימריז, עם שיריון, עם רשת ביטחון, אך הוא חזר בו מכל ההבטחות. הגעתי למסקנה שאיני יכול לסייע יותר".

בתשובה לשאלה לאן ילך, ענה לוין: "יש לי משפחה טובה ובית טוב. יש לי לאן לחזור. אם יהיה מקום שארגיש שאני יכול לשכנע ולעזור להחליף את השלטון - אעשה זאת בחפץ לב. אם לא - יש לי לאן ללכת".

ממפלגת העבודה נמסרה התגובה הבאה: "אנו מעריכים את פעילותו של לוין למען ביטחון המדינה לאורך השנים. במקום להתמודד מול הבוחרים, עמירם דרש שיריון במפלגה וסורב".

תגיות:אבי גבאיבחירות 2019עמירם לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה