חדשות בארץ

נחשפה חוות הגז הפיראטית הגדולה ביותר בארץ

לאחר חקירה שנמשכה במשך שבועות, עצרו כוחות משמר הגבול חוליה של גנבי גז, החשודה בעשרות מקרים של גניבת גז מלולים בדרום הארץ. בעקבות מעצר החוליה, חשפו השוטרים חוות גז פיראטית שכללה 5 צוברי גז ענקיים שהוסלקו מתחת לאדמה באופן לא תקני וסיכנו חיי אדם

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

בלשי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו שלושה בדואים, תושבי כפרים בנגב, החשודים בעשרות מקרים של גניבת גז מלולים בדרום הארץ. המעצר הביא לחשיפתה של חוות הגז הפיראטית הגדולה ביותר שנתגלתה בישראל עד כה.

החקירה נגד חוליית גנבי הגז התנהלה במשך שבועות. על פי החשד, חברי החוליה הגיעו מדי לילה עם משאיות ללולים באזור הדרום, וחיברו אמצעי שאיבה פיראטיים למיכלי הגז המשמשים לחימום האפרוחים בלולים. הגז הועבר למיכלים שעל המשאיות, ולאחר מכן הוסע לאזור מגוריהם של חברי החוליה בפזורה הבדואית בדרום, שם הם מילאו את צוברי הגז הענקיים שהסליקו מתחת לאדמה באופן בלתי חוקי. את הגז הגנוב הם מילאו במיכלי גז בגדלים שונים, אותם – על פי החשד – מכרו לשימוש ביתי באזור הפזורה והדרום.

החקירה, שכאמור נמשכה זמן רב, הביאה אתמול לפעילות ממוקדת של כוחות מג"ב, במהלכה נתפסו שניים מחברי החוליה 'על חם' במהלך גניבת גז מלולים במושב פעמי תש"ז שבנגב הצפוני. חבר החוליה השלישי נעצר לאחר שעשה את דרכו לכיוון המושב בכדי לבדוק מדוע שותפיו - שכבר נעצרו - אינם עונים לטלפונים שלו.

לאחר ביצוע המעצרים, ערכו אתמול (ראשון) השוטרים סריקות נרחבות בפזורה הבדואית שבדרום, מקום מגוריהם של החשודים. הם איתרו כ- 500 מיכלי גז מלאים בגדלים שונים, שהוחזקו בביתו של אחד החשודים. במהלך החיפוש הופתעו השוטרים ואנשי מנהל הדלק והגז לחשוף 5 צוברי גז ענקיים שהוסלקו מתחת לאדמה, מתחת לבתי מגורים ובסמוך למסילות רכבת שעוברות באזור. הצוברים הותקנו באופן לא תקני תוך סיכון ממשי של חיי אדם שעוברים בסביבה. על פי החשד, צוברי הגז שנמצאו מולאו גם הם מהגז הרב שנגנב מהלולים ברחבי הדרום.

(וידיאו: דוברות המשטרה)

בנוסף לכך, במהלך הסריקות איתרו כוחות מג"ב ציוד חקלאי שככל הנראה נגנב, ומספר מיכלי סולר שהוחזקו באופן לא חוקי. שוטרי מג"ב ואנשי מקצוע של משרד האנרגיה פעלו לפנות את מיכלי הגז וצוברי הגז שנחשפו.

שלושת חברי החוליה, בשנות ה- 40 לחייהם, הועברו לחקירה במשמר הגבול. בית משפט השלום באשקלון האריך אתמול את מעצרם בשמונה ימים עד ל- 3 בפברואר.

במשמר הגבול ובמנהל הדלק והגז מציינים כי מדובר בפרשיית גניבת הגז הגדולה ביותר שהתגלתה במדינת ישראל, תוך סיכון ממשי של חיי אדם: "לא רק שהאופן בו הוחזק הגז סיכן את חייהם של מי שגר באזור, אלא גם מי שקנה מהם את מיכלי הגז לשימוש ביתי היה בסכנת חיים".

תגיות:מג"בגז פיראטיהפזורה הבדואית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה