חדשות בארץ

פעיל שמאל נחקר בחשד שהשחית את קבר אביו של מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, גילה בחודש שעבר כי המצבה על קברו של אביו הושחתה. הוא הגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה

המצבה שהושחתה (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)המצבה שהושחתה (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)
אא

פעיל שמאל המשתתף באופן קבוע במחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נחקר הבוקר (ראשון) בחשד שפגע בזדון במצבה על קברו של ברוך מנדלבליט ז"ל, אביו של היועץ. המשטרה ביצעה חיפוש בביתו של החשוד והחרימה את הטלפון הנייד שלו. פעיל שמאל נוסף נחקר בפרשה בחשד כי היה מעורב בהשחתת הקבר. השניים הכחישו את המיוחס להם, ולאחר חקירה ארוכה במשרדי יאחב"ל בלוד הם שוחררו לביתם ללא תנאים מגבילים.

בתגובה לפרסומים על חקירת פעיל השמאל, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "כבר שלוש שנים שהשמאל מפגין כל שבוע מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. פעילי שמאל מטרידים את היועץ בבית הכנסת ובמכולת. עכשיו גם נחקר חשד כי הם חיללו את קבר אביו. לחץ בריוני מטורף כדי להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר. אפשר רק לקוות שהיועץ לא ייכנע ללחץ האדיר הזה".

המצבה המדוברת, הנמצאת בבית העלמין ירקון, הושחתה במהלך החודש שעבר. היא נותרה שלמה אך לכיתוב שעליה נגרמו נזקים, שבוצעו ככל הנראה באמצעות פטיש או כלי כבד מסוג אחר. מנדלבליט גילה את המעשה הזדוני כאשר עלה לקברה של אמו ביום השנה לפטירתה. הוא הגיש תלונה למשטרה. מהחקירה הראשונית עלה כי מדובר בפגיעה מכוונת בקבר, מאחר שקברים סמוכים לא הושחתו. מנדלבליט אמר לחוקרי המשטרה כי אינו יודע מה הרקע לפגיעה.

עם חשיפת הפרשה, נשמעו גינויים למעשה מכל קצוות הקשת הפוליטית. לשכתו של נתניהו מסרה כי הוא קורא לחקור מי חילל את הקבר: "זהו מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון".

תגיות:אביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה