חדשות כלכלה

נמשכת ההידרדרות בטיב טעם: דירקטוריון הרשת פיטר את המנכ"ל

בעקבות החרפת המשבר ברשת המזון, המוכרת בשר לא כשר, הורידה חברת הייעוץ אנטרופי את דירוג הממשל התאגידי של טיב טעם מ"סביר" ל"טעון שיפור"

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

רשת טיב טעם נכנסה לסחרור חדש. דירקטוריון הרשת – הידועה כמי שמוכרת מוצרי בשר חזיר ופותחת את סניפיה בשבתות ובחגים – החליט להדיח את המנכ"ל עדי כהן לאחר שש שנים בתפקיד.

על פי פרשנים כלכליים, הגורם לפיטורין הנו כפול: סכסוך אישי בין בעל השליטה ברשת, חגי שלום, לבין המנכ"ל המפוטר, חתנו לשעבר; וביצועים כושלים של הרשת לאורך שנים.

קשייה של רשת הטריפה החלו עוד לפני כניסתו של כהן לתפקידו. שלום רכש את החברה בשנת 2009 מהמייסד, קובי טרייביטש, ובהמשך הפך לבעל השליטה היחיד. מאז החלה הנפילה, שלוותה בקבלת החלטות שגויה. זו התבטאה, בין היתר, ברכישת רשת עדן טבע מרקט ב- 2015 – עיסקה שהתבררה כטעות הרסנית שגרמה לטיב טעם הפסדי עתק. המשבר החריף בשנתיים האחרונות, וטיב טעם מתבלטת לרעה ברווחיותה הנמוכה לעומת מתחרותיה בשוק, כדוגמת שופרסל ורמי לוי. המניה של החברה צנחה בתוך שנתיים ב- 35%. בשנה האחרונה בלבד ירדה המניה בכ- 20%, בעוד שופרסל השיגה תשואה של 12%.

כסימנים נוספים להידרדרות החמורה שחלה בשנתיים האחרונות בטיב טעם ניתן לציין, בין היתר, את עזיבתם של שני סמנכ"לי כספים ודירקטור, וכן הפגיעה בשקיפות החברה שהתבטאה במעבר ממתן דיווח רבעוני לדיווח חצי-שנתי על ביצועיה הכספיים. הסכסוך בין הבעלים למנכ"ל צמצם עוד יותר את מידת האמון ביכולתה של הרשת להתאושש. חברת הייעוץ אנטרופי הסיקה את המסקנות, והודיעה על הורדת דירוג הממשל התאגידי של טיב טעם מרמת "סביר" ל"טעון שיפור" – תחנה אחת לפני דירוג "שלילי".

מה צפוי כעת לטיב טעם? שלום מתכנן לקחת את מושכות המנכ"לות לידיו למספר חודשים, לנסות לשקם את ההריסות ולאחר מכן לעבור לכס היו"ר ולהכניס מנכ"ל חדש. כפי שזה נראה כעת, המשימה שלו תהיה קשה ביותר לאור התחרות בשוק. המקרה של טיב טעם יכול להעיד כי המחשבה שפגיעה בשבת ובמועדי ישראל ומכירה מתריסה של 'דבר אחר' יסללו את הדרך לרווחים פיננסיים נאים התגלתה כמשענת קנה רצוץ.

תגיות:חזירהפסדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה