חדשות בארץ

קריסת הסכר בברזיל: משלחות של פיקוד העורף וזק"א יצאו לאזור האסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, וסיכם עמו כי ישראל תשלח סיוע מיידי למקום האסון ותסייע בחיפוש אחר הנעדרים. למשלחת פיקוד העורף נלווית משלחת מתנדבים מהיחידה הבינלאומית של זק"א

היערכות אחרונה לפני העלייה למטוס, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)היערכות אחרונה לפני העלייה למטוס, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)
אא

משלחת של פיקוד העורף המריאה הבוקר (ראשון) לברזיל, בדרכה לסייע בחיפושים אחרי הנעדרים באסון קריסת הסכר במדינה.

קורותיו של הסכר - הממוקם במכרה עופרת במדינת מינאש ז'ראיש שבדרום-מזרח ברזיל, סמוך לעיר בורמדיניו - קרסו שלשום. ההתמוטטות יצרה נהרות של בוץ ופסולת כרייה, שקברו תחתיהם את המכרה, וכן כבישים ובתים לאורך קילומטרים. תחת ההריסות נלכדו גם אוטובוס ורכבת. עד עתה חולצו 34 גופות, אך ישנם עדיין בין 200 ל- 300 נעדרים וקלושים הסיכויים לאתר ניצולים. בקריסת סכר קודמת שאירעה במינאש ז'ראיש בשנת 2015 נהרגו 19 בני אדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, והציע שישראל תשלח סיוע מיידי למקום האסון ותסייע בחיפוש אחר הנעדרים. השניים סיכמו על יציאתה לברזיל של משלחת ישראלית עם ציוד חילוץ. בצה"ל נערכו במהירות המירבית לארגן את משלחת הסיוע, שכאמור יצאה הבוקר לדרך.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי "מהרגע שהגיעה ההנחיה, בוצעו שורה של הערכות מצב והכנות כדי להבין מה האתגר שאנחנו מתכוננים אליו ולמה להיערך. אנחנו מבינים שהמשימה שלנו תהיה חילוץ ואיתור נעדרים באיזור בוצי, מכמה כפרים שנמחקו כתוצאה מהאסון". בהתאם להערכות המצב, אנשי החילוץ וההצלה נערכו לסייע בעזרת ציוד הכולל אמצעים ייעודים מתקדמים לאיתור סלולרי, רדארים מיימיים ורחפנים לגיבוש תמונת מצב אווירית.

בראש המשלחת עומד מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אלוף-משנה (מיל') גולן ואך. המשלחת מונה כ- 130 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף, בתוכם מומחים הנדסיים, רופאים ואנשי חילוץ והצלה, יחידת להבה של כבאות והצלה, לוחמי היחידה התת-ימית של זרוע הים, נציגי משרד החוץ ושגריר ישראל בברזיל, מר יוסי שלי.

אל משלחת פיקוד העורף נלווית משלחת של מתנדבים מהיחידה הבינלאומית של ארגון זק"א, במטרה לסייע באיתור הנעדרים ובמתן סיוע לנפגעים. חברי המשלחת לקחו עמם ציוד מתקדם, בתוכו גם מכשיר 'הסונאר' לאיתור נעדרים במים, שנרכש רק לאחרונה.

מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, אמר: "לארגון זק"א ידע נרחב שהצטבר בשנים רבות של עשייה משמעותית בעשרות אסונות ופיגועים ברחבי העולם. עם הניסיון הזה נוכל להציל חיים ולתרום רבות למקומיים באיתור וחילוץ. המשימה שלנו תתמקד בחילוץ נפגעים, טיפול בנפגעים ובהרוגים".

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר כי "זק"א – כארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם – רואה בכך חובה מוסרית להיחלץ לעזרה וסיוע גם לעמים אחרים, באירועי אסון שפוקד אותם. וזאת כחלק ממטרות ארגון זק"א, לקדש שם שמים ושם ישראל בעולם".

בטרם עליית משלחת המתנדבים על המטוס, אמר חיים ויינגרטן, ראש אגף המבצעים בארגון זק״א: ״ננסה לעשות הכל להציל את כל מה שאפשר ולכבד את מה שנותר. נביא לברזיל את הניסיון הבינלאומי של זק"א באירועים בעולם כדי לעזור ולסייע במה שצריך".

תגיות:פיקוד העורףברזילזק"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה