עובדות שלא ידעתם

איזה כתב סתרים אפשר לכתוב עם לימון?

איזה מגדל שומר על איכות הסביבה, איזה דג יוצר חול, ובאיזו רכבת נוהגים ילדים? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם איזה מגדל שומר על איכות הסביבה? מגדל נהר הפנינים שבעיר גואנגזו שבסין הוא בניין בן 71 קומות, שנראה כמו כנף גדולה. מלבד העיצוב המיוחד, הבנייה שלו גם "ירוקה". שתי מנהרות רוח חוצות את הבניין לרוחבו, ומאפשרות ניצול של הרוח ליצירת אנרגיה חשמלית

2. הידעתם איזה פרי משמש לכתיבה בכתב סתרים? כדי לכתוב מכתב סודי בכתב סתרים, כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב באמצעות מיץ לימון. הכתב לא ייראה לאחר הייבוש – אך ניתן לגלות אותו בעזרת חימום הדף בלהבת אש חלשה.

3. הידעתם איזה דג יוצר חול ים? התוכינון הוא דג גדול וצמחוני, למרות מראהו המפחיד במקצת. הוא ניזון מסלעים ומאלמוגי אבן, אותם הוא גורס בשיניו. ההפרשות של התוכינון הן למעשה חול ים נקי אשר מצטבר בקרקעית הים.

4. הידעתם באיזו רכבת נוהגים... ילדים? רכבת הילדים בהונגריה פועלת מאז שנת 1948, אז היא הופעלה כחלק מהליך חינוכי של התנועה הקומוניסטית, והיא פועלת עד היום. ילדים נוהגים ברכבת, וגם הכרטיסן ושאר בעלי התפקידים הם ילדים – אף שכמובן, ישנם גם מבוגרים אחראיים השומרים על בטיחות הנוסעים.

5. הידעתם איזה חילזון מדביק על עצמו אבנים? האבנון הוא חילזון מעניין. כפי שאפשר לראות משמו – הוא מדביק על עצמו אבנים או קונכיות על מנת להסוות את עצמו. הוא נצמד אל האבן או הקונכיה, ומפריש חומר גירי שמתפקד כדבק קבוע.

6. הידעתם איזו אבן מגנה מפני רעל? בעבר היה נפוץ רעל בשם ארסן. מלכים רבים השתמשו באבן בשם בזואר על מנת לנטרל את הארסן. הבזואר היא אבן שנוצרת בקיבה ובמעיים של עיזי הרים, והיא מורכבת מגופרית וממשקעים סידניים.

7. הידעתם שבעלי חיים יכולים לחזות רעידות אדמה? עדויות רבות מראות כי בעלי חיים רבים חשים ברעידת אדמה מתקרבת, ומפגינים זאת באמצעות אי שקט, ריצה, השמעת נאקות או צלילים בולטים ועוד. אם בעלי החיים אינם כלואים, הם עשויים להצליח להימלט מאזור רעידת האדמה, ולא להיפגע ממנה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:לימוןרעידת אדמהעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה