חדשות יהדות

העבודות להקמת גשר יהודית התבצעו בשבת, תגובות כואבות לחילול היום הקדוש

חברי הכנסת של המפלגות החרדיות הגיבו בצאת השבת בכאב רב ובמחאות חריפות על חילול השבת, והבהירו כי יפעלו בכנסת הבאה למנוע חילולי שבת כדי ש"שבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות"

אתר העבודות להקמת גשר יהודית, שלשום (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)אתר העבודות להקמת גשר יהודית, שלשום (צילום: אדם שולדמן, פלאש 90)
אא

העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב החלו בסוף השבוע, תוך חילול שבת המוני, למרבה הכאב והצער. לצורך העבודות, נתיבי איילון נסגרו חלקית לתנועה אתמול בשעה 17:00 ונפתחו מחדש היום בשעה 15:00. על פי המתוכנן, חילולי השבת יימשכו באותה מתכונת במשך 5 שבתות נוספות.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי – שהוביל את המערכה להקמת הגשר תוך חילול שבת – לא הסתפק בכך. הוא הגיע לאתר העבודות בשבת, הצטלם במקום וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גשר יהודית קום יקום. בשעה טובה".

חברי הכנסת של המפלגות החרדיות הגיבו בצאת השבת בכאב רב ובמחאות חריפות על חילולי השבת ועל ההתרסה של חולדאי.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (אגודת ישראל), אמר בתגובה על חילול השבת: "ביצוע העבודות בעיצומה של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל. אני מוחה על כך בתוקף בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות". ליצמן הוסיף כי "מצב זה - בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג”צ ועיריית תל אביב ללא צורך אמיתי - לא יימשך. מתוך מחויבות ערכית לשמירת צביונה היהודי של המדינה, תפעל הנציגות החרדית לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה), אמר: "השמחה לאיד של אלה שאיבדו כל צלם של יהדות, כשבכלל לא מדברים על הכרח שגם הוא לא נכון, אלא מדברים בשמחה על פגיעה כל כך קשה בשבת קודש - מאבדים כל זיק של יהדות ואינם ראויים להיות במערכת הציבורית בישראל. אנחנו נעשה כל מאמץ לתקן את החוק בעניין הזה על מנת ששבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות".

סגן יו"ר הכנסת, ישראל אייכלר (אגודת ישראל), מסר את ההודעה הבאה: "הלב כואב למראה המרידה במלכות שמים ועשרת הדיברות שקראנו השבת. ראשי עיריית תל אביב והמשטר החילוני יישאו באחריות לקטרוג בשמיים על תושבי העיר המורדת בשבת".

"אין כאן שום הצדקה של פיקוח נפש", הוסיף אייכלר, "האמת ידועה לכל: כל מומחי ההנדסה מעידים כי אפשר לבנות את הגשר בזמנים אחרים ללא חילול שבת. התרסה זו לפני בחירות נועדה ליצור קרע בעם על רקע דתי כדי לעודד מפלגות שטנה אויבי היהדות".

"אנו חייבים למחות על כבוד השבת המחוללת. לאחר הבחירות נעביר את הצעת החוק שהגשנו בקדנציה הקודמת למנוע 'שכר שבת' בעבודות שאין בהם פיקוח נפש. שכר שבת מגיע לעיתים לפי ארבע מהשכר הרגיל והוא מהווה פיתוי כבד לפועלים, שבעיקרון היו רוצים לשמור את השבת בחיק המשפחה, אך נכנעים ללחץ הכלכלי. את זאת עלינו לגדוע מתוך אחריות לביטחון העם היהודי".

"השבת תתבע את עלבונה"

יו"ר סיעת ש"ס, יואב בן צור, תקף את חולדאי: "לא די שראש עיריית תל אביב דורס את הצביון היהודי ופוגע ברגשות הציבור הישראלי ותושבי תל אביב החרדים, הדתיים והמאמינים. הוא מגדיל לעשות וממשיך להוביל קמפיין אנטי-יהודי במדיה. ברור לכולם שלא מדובר בפלורליסט אלא בראש עיר של חלק קיצוני מהציבור בלבד".

חברו למפלגה של בן צור, חבר הכנסת ינון אזולאי, הגיב: "יחד עם רוב עם ישראל אני מצר על העבודות לבניית גשר יהודית בשבת. נורא שבעתיים שדווקא בשבת שקראנו בעשרת הדברות שמור וזכור את יום השבת, אנשים קטנים בעלי שיקולים זרים מתהדרים ברמיסת השבת ובהפרת הסטטוס קוו".

חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) מסר את התגובה הבאה: "כותב ומרתיח את הלב לראות כיצד עבודות בניית גשר בתל אביב נעשו תוך חילול שבת המוני בחסות העירייה ומשרד התחבורה. הדבר מקומם במיוחד כשמדובר בעיר שחרטה על דגלה בהקמתה את שמירת השבת בפרהסיה והתחשבות ברגשותיהם הדתיים של התושבים. הפיכת יום המנוחה ליום עבודה וקיום העבודות דווקא בשבת, מבלי לבחון חלופות לביצוע בזמנים אחרים, הם תוצאה של רמיסת ערך השבת ותפיסת עולם הרחוקה מערכי היהדות, ועל כך אנחנו מוחים בכל תוקף". אשר הוסיף כי למרבה הצער "להיטות יתר של ראש עיריית תל אביב לפגוע ברגשותיו של ציבור שומרי הדת והמסורת היהודית דבקה גם בהחלטות שופטי הבג"צ, שאישרו את ביצוע העבודות דווקא ביום הקדוש ביותר. כפי שנוכחנו לראות בעשרות התקלות שהתלוו לבניית הרכבת, גם בבניית הגשר אין ספק ששכרם יצא בהפסדם והשבת תתבע את עלבונה".

יו"ר סיעת ש״ס בתל אביב וחבר מועצת העיר, נתן אלנתן, הגיב אף הוא על חילול השבת ההמוני וקרא שלא לחזור על כך בשבת הבאה: "אנו מוחים בתוקף על רמיסת השבת בראש חוצות. אסור שיימשך חילול השבת בפרהסיה ופגיעה בקדושת השבת. כמי שמייצג עשרות אלפי תושבים, חרדים, מסורתיים וחילונים, אני דורש בשמם להפסיק באופן מיידי את העבודות בגשר יהודית".

תגיות:חילול שבתתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה