חדשות בארץ

חילול שבת בעבודות להקמת גשר יהודית, המענק הקטארי נכנס לרצועה

הרוגים לפלסטינים בהתפרעויות על גדר המערכת ברצועת עזה ובעימותים עם מתיישבים סמוך ליישוב עדי עד בבנימין, הרוגים ונעדרים באסון קריסת סכר בברזיל, הושג הסכם לחידוש זמני של עבודת הממשל האמריקני, ומועצת הביטחון דנה במשבר בוונצואלה. כל מה שחשוב לדעת

אא

העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב החלו בסוף השבוע, תוך חילול שבת. לצורך העבודות, נתיבי איילון נסגרו חלקית לתנועה אתמול בשעה 17:00 ונפתחו מחדש היום בשעה 15:00. על פי המתוכנן, חילולי השבת יימשכו במשך 5 שבתות נוספות.

יו"ר סיעת ש״ס בתל אביב וחבר מועצת העיר, נתן אלנתן, הגיב בצאת השבת על העבודות בגשר יהודית: "אנו מוחים בתוקף על רמיסת השבת בראש חוצות. אסור שיימשך חילול השבת בפרהסיה ופגיעה בקדושת השבת. כמי שמייצג עשרות אלפי תושבים, חרדים, מסורתיים וחילונים, אני דורש בשמם להפסיק באופן מיידי את העבודות בגשר יהודית".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר בתגובה על חילול השבת: "ביצוע העבודות בעיצומו של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל. אני מוחה על כך בתוקף בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות". ליצמן הוסיף כי "מצב זה - בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג”צ ועיריית תל אביב ללא צורך אמיתי - לא יימשך. מתוך מחויבות ערכית לשמירת צביונה היהודי של המדינה, תפעל הנציגות החרדית לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

כ- 10,000 פלסטינים התפרעו אתמול (שישי) לאורך גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. הם השליכו רימונים ויידו אבנים לעבר חיילי צה"ל ולעבר הגדר. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. שני רימונים הושלכו לעבר רכב צבאי בצפון הרצועה. החיילים הגיבו בירי לעבר החשודים. בחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. משרד הבריאות בעזה דיווח על הרוג אחד בהתפרעויות באזור רפיח. ההתפרעויות נמשכו גם היום, כשפלסטינים ניסו לחבל בגדר המערכת והשליכו חפצים חשודים לעבר שטח ישראל. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות.

פלסטיני נורה אתמול על ידי חיילי צה"ל לאחר שיידה אבנים סמוך לכפר סילוואד שליד רמאללה. הוא נפצע קשה ומת מאוחר יותר מפצעיו. פלסטיני נוסף שיידה אבנים נפצע אף הוא.

פלסטיני נהרג וכ- 30 נוספים נפצעו אחרי הצהריים במהלך עימותים עם מתיישבים, סמוך ליישוב עדי עד. מפרטי החקירה הראשוניים שמסר דובר צה"ל עולה כי במקום התפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים, במהלכו בוצע ירי חי על ידי המתיישבים. כוחות צה"ל ומג"ב, שהוזנקו לנקודה, הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, והפרת הסדר. צה"ל ימשיך בחקירת האירוע.

מדוברות היישוב עדי עד נמסרה ההודעה הבאה: "בצהרי יום השבת, קבוצת מטיילים בפאתי היישוב הותקפה בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר אל-מורייר. אחד המטיילים נפצע מדקירה והם הצליחו להזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האזוריות הוקפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. הכוחות הותקפו באלימות קשה מאוד, ומהרגע שחשו בסכנה מוחשית לחייהם הם הגיבו בירי באוויר. כוחות צבא שהגיעו למקום התעמתו עם עשרות רבות של ערבים, שתקפו את החיילים באלימות קשה. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות". בסיכום ההודעה נאמר כי "היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באזור וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור".

המענק הקטארי בסך 9.4 מיליון דולר נכנס היום לרצועה, והוחל בחלוקתו ל- 94 אלף משפחות נזקקות, שכל אחת מהן תקבל 100 דולרים. כזכור, חמאס סירב ביום חמישי לקבל את הפעימה השלישית של הכסף הקטארי בסך 15 מיליון דולר, למרות ההסכמה הישראלית להכנסת הכסף, בטענה כי ישראל הציבה תנאים חדשים לחלוקת הכסף. שגריר קטאר ברצועה, מוחמד אל-עמאדי, הודיע אתמול במסיבת עיתונאים שערך בעזה בשעות הצהריים, כי לאור סירוב החמאס לקבל את הכסף, סוכם כי קטאר תעביר, בתיאום עם האו"ם, כספים לפרויקטים הומניטריים ופרויקטי תשתית ברצועה. העברת הכסף היום התאפשרה בעקבות מתווה שהוצע על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כאמל אבו רוקון, לפיו הכסף יועבר במזומן באמצעות האו"ם ויוגדר כ"סיוע הומניטרי".

אסון בברזיל: סכר התמוטט אתמול במכרה עופרת בברזיל. עד כה אותרו 9 גופות, וכ- 200 בני אדם עדיין נעדרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, והציע שישראל תשלח סיוע מיידי למקום האסון ותסייע בחיפוש אחר הנעדרים. על פי הסיכום שהושג, ביממה הקרובה תצא לברזיל משלחת ישראלית עם ציוד חילוץ. צה"ל החל הערב בהיערכות להוצאת המשלחת.

המשבר הפוליטי בארצות הברית: לאחר השבתה של 34 יום, הושגה הסכמה בין ממשל טראמפ לבין המפלגה הדמוקרטית על חידוש עבודת הממשל באופן זמני. בעקבות ההסכמה, אישרו הסנאט ובית הנבחרים חוק תקציב זמני והנשיא דונלד טראמפ חתם עליו. החוק יאפשר את חידוש עבודת הממשל למשך 3 שבועות – עד ה- 15 בפברואר. הסוגיה העומדת במרכז המשבר – תביעתו של טראמפ לכלול בתקציב מימון בסך 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה בין ארצות הברית למקסיקו – עדיין לא נפתרה. המגעים למציאות פתרון לסוגיה יימשכו. טראמפ הבהיר כי במידה ולא יושג הסכם, הוא ישבית שוב את הממשל או יכריז על מצב חירום בגבול עם מקסיקו.

המשבר בוונצואלה: גרמניה, צרפת, ספרד ובריטניה הודיעו לנשיא ניקולס מדורו, כי אם לא יכריז בתוך 8 ימים על בחירות חוזרות – הן יכירו במנהיג האופוזיציה, חואן גואידו, כנשיא. כזכור, גואידו השביע את עצמו ביום רביעי שעבר לנשיא הזמני של ונצואלה – הצהרה שזכתה להכרה מצידן של ארצות הברית, קנדה ורוב המדינות בדרום אמריקה. בדיון שנערך במועצת הביטחון, אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי שלטונו של מדורו הפך לבלתי לגיטימי. פומפאו מתח ביקורת חריפה על רוסיה, איראן וסין בשל תמיכתן במדורו.

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה. ייתכנו ממטרים מקומיים בדרום הערבה, דרום הנגב ואילת.

ביום שני ירד גשם מדי פעם, כשהוא מלווה בסופות רעמים, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. בחרמון ירד שלג. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל בעונה. קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי בקעת הירדן, ים המלח ומדבר יהודה ולהצפות במישור החוף. בדרום הארץ ייתכן אובך.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

תגיות:ברזילדונלד טראמפיעקב ליצמןנתן אלנתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה