סיפורים אישיים

החולה ביקש ברכה להצלחת הניתוח, ונדהם למשמע תשובתו של הרב קנייבסקי

מה השיב הרב קנייבסקי לחולה שביקש ברכה להצלחת הניתוח, ומדוע שלח יהודי שביקש ברכה להסתפר? 2 סיפורים שידהימו אתכם

  • י"ז שבט התשע"ט
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מעשה מופלא מביתו של הרב חיים קנייבסקי התרחש ביום בו נערך הסבב השני לבחירות בירושלים. בשעת בוקר מוקדמת, נפל חולה פרקינסון ושבר את צלעותיו. החולה הובהל אל בית החולים. שם אבחנו הרופאים כי הצלעות השבורות גרמו לחור בריאה, ועל כן יש לערוך ניתוח דחוף.

בני משפחתו של החולה ניגשו אל הרב חיים קנייבסקי, וביקשו ברכה להצלחת הניתוח. בתגובה, שאל הרב: "האם החולה כבר הצביע?", השיבו בני המשפחה כי החולה כבר מאושפז בבית החולים, וממתין לניתוח. המשיך הרב קנייבסקי ושאל: "הוא כבר הצביע?"

השואלים הבינו כי הרב רואה את ההצבעה בבחירות כהכרח, למרות הניתוח הדחוף שממתין. הם יצרו קשר עם אחד מארגוני הרפואה, וביקשו ממנו לשלוח אמבולנס שיסיע את החולה לקלפי על מנת שיצביע.

לאחר מספר שעות שב החולה אל בית החולים, כשהוא מוכן לניתוח. כאשר הגיע, ערכו הרופאים היערכות חדשה, כאשר המנתח דורש תצלום חדש של הריאות. התצלום הדהים את הרופאים: החור בריאה נעלם כלא היה...

סיפור מפתיע נוסף הוא על יהודי שביקש לרכוש דירה בבני ברק. לפני חתימת החוזה, ניגש אל בית הרב קנייבסקי על מנת להתברך. השיב לו הרב: "ברכה והצלחה, אבל תלך להסתפר"... השואל הופתע, מה עוד ששבוע קודם הוא כבר ניגש להסתפר. אך את מוצא פיו של גדול הדור החליט לקיים ללא עוררין.

הוא ניגש אל הספר, שהתפלא לראותו שבוע לאחר התספורת... לתמיהתו, השיב היהודי כי הוא עומד לחתום חוזה לקניית דירה, ועל כן ניגש לקבל את ברכתו של הרב קנייבסקי, וזוהי התשובה שקיבל.

הספר שהתעניין בפרטי הדירה, נדהם לשמוע באיזו דירה מדובר. "מהדירה הזו תברח כמו מאש", אמר הספר ללקוח. "אני גר בבנין ממול, ויש שם בעיות קשות בין השכנים, וכל מי שקונה שם ממהר למכור"...

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:הרב חיים קנייבסקיניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה