עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזו חברה המציאה מכשיר שגרם לקריסתה?

איך המיקרוגל מחמם אוכל, איך שוברים זכוכית בלי לגעת בה ואיזה פרח יכול לרקוד? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם כיצד המיקרוגל מחמם אוכל? המיקרוגל מייצר גלי רדיו קצרים, שהם גלים מגנטיים, אשר מפוזרים בתוך המכשיר באמצעות מאוורר. הגלים פוגעים במזון שבמיקרוגל. המגנטיות שבגלים גורמת למולקולות המים שבמזון לנוע במהירות גבוהה, כך שנוצר חיכוך גבוה שיוצר חום.

2. הידעתם איזו חברה המציאה מכשיר שגרם לקריסתה? חברת קודאק, שהיתה חברה מובילה בתחום הצילום, היא זו שפתחה את המצלמה הדיגיטלית הראשונה. אך בעוד שחברות אחרות שכללו את המצלמה הדיגיטלית והתפתחו בזכותה, קודאק – שגם כך סבלה מהירידה בשימוש בפילם – נותרה מאחור, ולא הצליחה לחדור מחדש אל השוק.

3. הידעתם היכן נמצא הצוק הגבוה ביותר בעולם? זהו צוק חד וגבוה כל כך, שהוא קבל את השם "מגדלי טראנגו". מצדם המזרחי, מגדלי טראנגו נמצאים בגובה של 1600 מטרים מעל לפני האדמה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם מיהי הציפור שנודדת הכי רחוק? שחפית הקוטב היא הציפור שנודדת למרחק הרב ביותר. בכל שנה היא עפה 19,000 קילומטרים, מן הקוטב הצפוני אל הדרומי ובחזרה.

5. הידעתם שצליל קול גבוה יכול לשבור זכוכית? לכל חומר ישנו תדר קולי. התדר של כוס, למשל, הוא הצליל שנשמע כאשר מקישים עליה בעדינות. אם משמיעים לידה בעדינות צליל בתדר זהה, הזכוכית תרעד. אם הצליל יהיה חזק – היא תישבר.

6. הידעתם שיש פרח שיכול לרקוד? "הצמח הרוקד", המוכר גם בשם "צמח הטלגרף", מזיז את עליו כל הזמן, כדי למצוא בכל רגע את הנקודה המתאימה לו ביותר מול אור השמש. בשל כך, הוא נראה כאילו הוא רוקד.

7. הידעתם מיהו הברווז הצהוב הענק שצף בנמלים? בנמלים שונים בעולם ניתן לראות כבר כ-17 שנה ברווז צהוב ענק צף על המים. זוהי עבודתו של אמן הולנדי בשם פלורנטין הופמן. הברווז, שנראה כמו ברווזי הגומי של הילדים, נועד להעביר מסר – הים הוא ה"אמבטיה" של בני האדם, לכן עלינו לשמור עליו.

תגיות:עובדות שלא ידעתםמיקרוגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה