המצעד

מיהו הנשיא העני ביותר בעולם? עובדות מרתקות על נשיאים, שאולי לא ידעתם

מה אתם יודעים על נשיאי העולם מלבד העובדה שהם מרוויחים הרבה כסף וזוכים לשררה ויוקרה? לפניכם כמה פרטים מעניינים על הנשיא העני בעולם, על הנשיא העשיר, ואפילו על הנשיא שכיכב על הכיסא למשך יום אחד בלבד

אא

מי אתה חוסה אלברטו פאפא מוחיקה קורדנו?

עצמו עיניים ונסו לדמיין לעצמכם בקתה קטנה ובה חדר שינה אחד בלבד, שלצדו חווה ירוקה ופסטורלית - אי שם באורוגוואי. עכשיו ראו לעיני רוחכם דמות איש צנוע, חוואי מושבע שחי באורח חיים הכי צנוע ופשוט שיכול להיות. מבט אחד עליו, תהיו בטוחים, לעולם לא יסגיר את מי שהוא באמת: חוסה אלברטו פאפא מוחיקה קורדנו או 'הנשיא העני ביותר בעולם' בשבילכם. 

במשך חמש שנים כיהן קורדנו כנשיא אורוגוואי, בין השנים 2000 ל-2005.

למרות שהוצע לו בימי שלטונו לעבור לוילה הנשיאותית (כיאות לשאר מנהיגי העולם) - קורדנו סירב בתוקף, והעדיף דווקא להישאר בביתו הדל - שבו אין אפילו מכונת כביסה. 

וזה עוד לא הכל. 

גם את המכונית הנשיאותית, הלימוזינה, קורדנו דחה על הסף והעדיף - תאמינו או לא - להישאר נאמן למכונית החיפושית הקטנה והישנה שלו, שנאמדת בלא יותר מ-6,000 ש"ח. 

באחד הראיונות, כשנשאל קורדנו האם הוא חושב שהתנהגותו אינה חריגה במקצת בהשוואה לשאר נשיאי העולם, השיב בענווה כי "רק אדם שחי חיים צנועים - מסוגל להגיע לחירות אמיתית וליהנות ממנה".

 

ובמעבר חד לרוסיה - שם יושב על הכס הנשיא העשיר בעולם

מלבד עובדת היותו כריזמטי ועוצמתי שחולש על המעצמה הסובייטית מזה 19 שנה (מאז שנת 2000) - מסתבר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נחשב כיום לנשיא העשיר ביותר בעולם, שמחזיק בהון שנאמד בכ-70 מיליארד(!) דולר. 

את דרכו אל השלטון החל פוטין דווקא מהשירות החשאי במדינה - הקג"ב, שאליו הצטרף בצעירותו. 

אחרי שנבחר לשתי קדנציות בנות ארבע שנים, החוק במדינה אסר עליו לרוץ בשלישית לנשיאות, אך פוטין מצא את הדרך לעקוף את החוק כאשר הריץ את ידידו ואיש סודו דמיטרי מדבדב לנשיאות, אך בפועל היה זה הוא שקיבל את ההחלטות מאחורי הקלעים. 

למרות שהוא נחשב לאישיות נסערת ומטילת אימה במיוחד, אזרחי המדינה בוחרים בו שוב ושוב והוא מוחזק לנשיא פופולרי במיוחד - הרבה יותר מכל קודמיו שכיהנו בתפקיד. 

 

הנשיא הרוצח 

אישיותו הכריזמטית על גבול המפורעת של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה - הוציאה לו שם 'רע' במיוחד בקרב שליטי העולם, ולא בכדי. 

100 מיליון (!) תושבים חיים כיום בפיליפינים - עובדה שיש בה אולי בכדי להעביר אלינו את עוצמת האחריות שבתפקיד, אך דוטרטה, כך נדמה, אינו בוחל בשום אמצעי כדי לאייש אותו ביד רמה. 

אחד מדפוסי ההתנהגות הכי מפחידים שדורטה אימץ לעצמו כחלק מהמלחמה בפשיעה למשל - הוא טבח המוני של אנשים שנחשדים בפשע, גם ללא שום משפט ועדויות. 

האבסורד הגדול כאן הוא שאת שיטתו הוא מעביר בכל הזדמנות שהיא בנאומיו, ובכך נותן לגיטימציה לאזרח הקטן לנהוג כמותו. במילים אחרות, מדובר במאות אזרחים חפים מפשע שנרצחים מדי שנה ללא משפט, ומוצאים את דרכם האחרונה כשהם מוטלים על הכביש ולצדם שלט המפרט את ה'פשע' שלהם. 

למרבה הצער, דוטרטה מכונה כיום כפי רבים 'היטלר של הפיליפינים', לאחר שאמר לא פעם בנאומיו כי "אם לגרמניה היה את היטלר, לפיליפינים יש אותי".

 

נשיא ליום אחד

כמה מכם שמעתם את השם אטצ'יסטון? מסתבר שמתוך נשיאי ארה"ב שכיכבו ברשימה הארוכה של 45 השמות, תמצאו גם את הנשיא הזה שכיהן למשך יום אחד בלבד (!).

איך זה הגיוני אתם טוענים?

החוק בחוקה האמריקנית דאז אמר כי כשהנשיא וסגנו שניהם נמצאים במצב של חוסר יכולת להנהיג את המדינה - צריכים להכתיר אדם נוסף בתפקיד שנקרא 'פרו-טמפור' של הנשיא' או במילים אחרות, ממלא מקום של הנשיא וסגנו. מה שקרה הוא שהנשיא ג'יימס פולק יצא מתפקידו ומי שנבחר במקומו הוא זכרי טיילור. אך היות ולא ניתן היה להשאיר את הכיסא 'ריק' - הוכתר אטצ'יסטון לנשיא למשך יום אחד. 

 

למי קראתם דיקטטור?

אם הייתם פוגשים בנשיא טורקמניסטן ספרמורט אטאייביך ניאזוב - ודאי הייתם שוכחים אחת ולתמיד מהמושגים עצמאות ודמוקרטיה. 21 שנות דיקטטורה אמיתית חוו תושבי המדינה המוגדרת 'דמוקרטית' וממוקמת בין אפגניסטן לאיראן. 

ניאזוב כינה עצמו 'האבא של טורקמניסטן' כשבפועל היה הכי רחוק מהתואר הזה: החוקים שהמציא לעצמו במדינה נועדו לשלול את חופש הבחירה מהאזרחים התמימים מחד גיסא, ולהאדיר את שמו וכבודו מאידך. 

כך למשל, במקום לכנות את הלחם בשם הרגיל שבו הוא נקרא בכל מדינה - ניאזוב שינה את שמו ל'גורבאנ-סולטאן' - לא פחות ולא יותר, על שם אמו. בהמשך פרסם ניאזוב ספר בשם 'רוחנאמה' ובו שטח את משנתו. כיום נלמד הספר שלו בכל בתי הספר במדינה, וכדי לקבל רישיון נהיגה נדרשים הנהגים להפגין בקיאות בכתוב ברוחנאמה. 

תגיות:מנהיגיםהמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה