חדשות בארץ

האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מסר בתגובה: "הכרזות המחבלים היוצאות מבתי הכלא לא יעמדו במבחן המציאות. כפי שהכנענו את השביתה הקודמת שהסתיימה ללא שום הישג למחבלים, כך נכניע את השביתה הנוכחית"

המהומות בכלא עופר, אתמול (צילום: דוברות שב"ס)המהומות בכלא עופר, אתמול (צילום: דוברות שב"ס)
אא

האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו אמש (שני) בשביתת רעב, והמשיכו בה גם היום כשהוגשה להם ארוחת הבוקר. לשביתה שותפים אסירים מהארגונים הפלסטיניים השונים - החמאס, הג'יהאד האסלאמי והפת"ח. בשירות בתי הסוהר הבהירו כי שביתת רעב הינה בגדר הפרת משמעת ועלולה לגרור צעדים משמעתיים כנגד השובתים.

שביתת הרעב באה בהמשך להפרות הסדר בהן החלו האסירים אתמול במספר אגפים בבית הסוהר, במהלכן הציתו שריפה באחד התאים. הסוהרים כיבו את השריפה והיחידות המיוחדות של שב"ס הוקפצו לטפל באירוע. במהלך האירועים נפצעו שישה אסירים, שלושה מהם טופלו במקום והאחרים פונו לבית חולים. שני סוהרים שנפצעו קל פונו לטיפול בבית חולים.

ההתפרעויות של האסירים החלו בעקבות חיפוש הפתע שערך שלשום השב"ס, במטרה לאתר ציוד מוברח האסור בהחזקה שעלול לסייע למחבלים להכווין פיגועים מתוך בית הכלא. במהלך החיפוש נתפסו אמצעי לחימה שונים, 7 מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. בגופו של אסיר המשתייך לארגון הג'יהאד האסלאמי נמצאו שני מכשירי טלפון זעירים. האסירים המעורבים בהחבאת הציוד האסור להחזקה נענשו. בפעילות חיפוש דומה שנערכה אתמול בכלא נפחא נתפסו 6 מכשירי טלפון סלולריים אצל אסירים מארגון הג'יהאד האסלאמי.

בתגובה לסירובם של האסירים לאכול, מסר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן: "הכרזות המחבלים היוצאות מבתי הכלא לא יעמדו במבחן המציאות. כפי שהכנענו את השביתה הקודמת שהסתיימה ללא שום הישג למחבלים, כך נכניע את השביתה הנוכחית".

ארדן הוסיף כי "הפעילות התקיפה של שב"ס כנגד הברחת טלפונים ניידים ואמצעים אסורים וכנגד הפרות סדר של המחבלים בבתי הכלא רק תימשך ותתעצם. לא נירתע מאיומים והצהרות של המחבלים, ושב״ס יידע להתמודד עם כל תרחיש".

"שום איום או לחץ מצד המחבלים לא יסיט אותי מהחלטתי לפעול לשינוי תנאי הכליאה של המחבלים והורדתם למינימום הנדרש", הדגיש השר, "שב"ס ימשיך ויפעל במלוא העוצמה לדיכוי ההתפרעויות, למניעת הכוונת טרור ולהשבת הסדר  בבתי הכלא בכל הכלים שיש ברשותו".

תגיות:גלעד ארדןשביתת רעבאסירים ביטחוניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה