עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזו אבן יקרה יותר מיהלום?

מהו הפרח הגדול בעולם, למה לצב יש שריון ומהו מבנה המשרדים הגדול בעולם? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

אבן אמרלד (צילום: shutterstock)אבן אמרלד (צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם מהו הפרח הגדול ביותר בעולם? מדובר בפרח הרפלסיה, שגדל ביערות הגשם של דרום מזרח אסיה. קוטרו יכול להגיע למטר שלם, ומשקלו – עד 11 ק"ג. למרות הגודל המרשים, הפרח הזה אינו "נחמד" במיוחד: הוא מדיף ריח רע מאד, ובנוסף, הוא אינו גדל באמצעות שורשים הנטועים באדמה, אלא כטפיל – הוא נצמד לצמח אחר, ושואב ממנו מים ומזון.

2. הידעתם מהו, בעצם, צוף? הצוף הוא נוזל שמכיל סוכרים רבים. הוא נמצא בתוך הפרחים, ומושך אליו חרקים אשר מוצצים ממנו – ובדרך מדביקים אל גופם אבקה מן הפרח. כאשר הם עפים החוצה, הם מעבירים את האבקה לפרחים אחרים, וכך עוזרים לפרחים להתרבות.

3. הידעתם למה לצב יש שריון? השריון מגן על הצב מפני טורפים. כשהצב מרגיש בסכנה, הוא נכנס אל השריון ומסתתר. השריון מסייע לצב לחיות שנים רבות, אך הוא גם גורם לתנועה האיטית של הצב – הוא פשוט כבד מאד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם איזו אבן יקרה יותר מיהלום? מדובר באבן הברקת (מוכרת גם בשם איזמרגד או אמרלד). לברקת גוון ירוק ייחודי, עד שהשם "ברקת" משמש לציון הגוון המסוים הזה. הברקת נוצרת מהמינרל בריל, שאליו חדר חומר בשם כרום וונדיום, המעניק לו את הצבע הירוק.

5. הידעתם מהם צבעי היסוד? צבעי יסוד הם צבעים שלא ניתן ליצור אותם מערבוב של צבעים אחרים. צבעי היסוד בציור ובגרפיקה הם כחול, אדום וצהוב. לעומת זאת, צבעי היסוד של האור הם כחול, אדום וירוק.

6. הידעתם אלו נעלי בית משמשות כתרופה לדיכאון? לא מדובר בנעליים שאתם נועלים בבית, אלא בפרח מיוחד ויקר מסוג סחלב, שמכונה "נעלי בית צהובות" – משום שעליו אכן מזכירים נעלי בית. הצמח משמש בעולם כתרופה טבעית למתח, דיכאון, נדודי שינה, כאבי ראש ועוד.

7. הידעתם מהו מבנה המשרדים הגדול בעולם? זהו הפנטגון, המשמש כמטה משרד ההגנה האמריקאי. הוא בנוי בצורת מחומש, ומכאן שמו. במרכזו של המבנה ישנו גן ענק, מחומש גם הוא. המבנה הגדול מאחד בתוכו כ-24 אלף עובדים.

תגיות:יהלוםאבןצבעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה