חדשות בארץ

הושלם בהצלחה: ישראל וארצות הברית ביצעו ניסוי במערכת החץ 3

הניסוי במערכת הנשק, המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר

’חץ 3’ (צילום: דוברות משרד הביטחון)’חץ 3’ (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) במחלקת ההגנה של ארצות הברית ערכו הבוקר (שלישי) ניסוי במערכת הנשק 'חץ 3', המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי הושלם בהצלחה.

הניסוי בוצע החל מהשעה 06:44 משדה הניסויים בפלמחים שבמרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית ובהשתתפות חיל האוויר. לאחר שהמטרה שוגרה, מערך המכ''מים של מערכת ה'חץ' גילה אותה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח אותה וביצע תכנון מלא ליירוטה. עם השלמת התכנון, שוגר לעבר המטרה מיירט 'חץ 3', אשר ביצע את היירוט בהצלחה מלאה.

ממשרד הביטחון נמסר כי "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה". במשרד הדגישו כי מדובר בניסוי נוסף בתהליך הפיתוח, שתוכנן מראש.

מערכת ה'חץ' הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת 'חומה' במפא''ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון. מערך ההגנה הרב-שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים', מערכת 'חץ 2' ו- 'חץ 3'.

בניסוי השתתפו נציגי ה- MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה'חץ' הינו מפעל מל''מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת אלתא – חטיבה וחברת-בת של התעשייה האווירית, האחראית על מערך הגילוי המכ''מי. חברת אלישרא מבית 'אלביט מערכות' פיתחה את מערכת ניהול הירי. חברות בואינג, תומר, תע''א-תמ''מ ורפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח המיירט. חברת רפאל אחראית על פיתוח טיל המטרה.

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, הגיב על הניסוי המוצלח: "אין עוד מדינה בעולם שמצויידת וערוכה להגנה על אזרחיה ועל התשתיות הלאומיות כמו ישראל. ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים ורקטות היא מרכיב חשוב ביותר ביכולתנו לתפקד תחת אש כמעט מכל מרחק וסוג. יישר כח לעוסקים במלאכה במשרד הביטחון, במנהלת 'חומה', בצה״ל ובתעשיות".

תגיות:ניסוימשרד הביטחוןחץ 3

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה