חדשות בארץ

המזוזה של הכנסת שנעלמה לפני 53 שנה נמצאה ונקבעה מחדש

בטקס קביעתה של המזוזה כובד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שקרא לנהל את הוויכוחים הפוליטיים בתקופת הבחירות באווירה של כבוד הדדי

הרב לאו קובע את המזוזה (צילום: דוברות הכנסת)הרב לאו קובע את המזוזה (צילום: דוברות הכנסת)
אא

הכנסת חוגגת היום (שני) – ט"ו בשבט – 70 שנה להיווסדה. במסגרת החגיגות, שררה התרגשות גדולה לאחר שצוות המוזיאון של הכנסת הצליח לאתר את המזוזה שנקבעה בדלת הכניסה של בית פרומין – משכנה הראשון של הכנסת ברחוב קינג ג'ורג' שבמרכז ירושלים.

הכנסת עברה בשנת 1966 מבית פרומין למשכנה הנוכחי בגבעת רם. המזוזה אבדה במהלך המעבר, אך כאמור צוות מוזיאון הכנסת הצליח להתחקות אחר תשמיש הקדושה בעזרת מוסד המחקר "יד בן צבי", במסגרת מיזם ארץ-חפץ לאיתור נכסי מורשת.

לאחר חיפושים מאומצים, המזוזה אותרה לבסוף אצל הקבלן הירושלמי אריק פרוסק, שהשתתף היום בטקס קביעתה מחדש. פרוסק סיפר: "בשנת 1966, בהיותי נער, גרתי בסמוך לבניין הכנסת הישנה. בזמן עבודות הריסתה ופינויה, עברתי במקום והבחנתי במזוזה תלושה מהקיר, חששתי מפני כל נזק או זריקתה ושמרתי עליה לאורך כל השנים".

בקביעת המזוזה כובד הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו. בשל מידותיו הקטנות של בית המזוזה, הזמין צוות המוזיאון קלף מיוחד בגודל של 3.5 ס"מ על 4 ס"מ, עליו נכתבו הפרשיות באותיות סת"ם קטנטנות ובמיומנות מיוחדת שאינה פוגעת בהידור האותיות.

בתום התפילה שנערכה בבית הכנסת שבבניין, אמר הרב לאו: "לעיתים בתקופת בחירות שוכחים לתת את היחס הראוי. אפשר להתווכח ולדון, אבל גם במחלוקת בית שמאי ובית הלל זו הייתה מחלוקת של אהבה וידידות. ויכוחים ודיונים טובים להפריה הדדית, להוציא פירות טובים – כאלו שיודעים לתת גם לפירות שלידם לצמוח. יש מיוחדות וערך לכל פרי. אם נדע לתת מקום לכולם ולכבד אלו את אלו, אין ספק שאלו יהיו פירות שהעולם כולו ידע לברך על הפירות שנשתבחה בהם מדינת ישראל".

תגיות:הרב דוד לאוהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה