חדשות בארץ

נחנך נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון

בטקס חנוכת הנמל השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, שהגיעו עם בני משפחת רמון בטיסת בכורה מנתב"ג

נמל התעופה רמון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נמל התעופה רמון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בתמנע שליד אילת נערך היום (שני) טקס חנוכת נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון ז"ל. בטקס השתתפו ראש הממשלה נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ובני משפחת רמון.

לקראת הטקס, חתם שר הפנים אריה דרעי על תיקון לצו הכניסה לישראל, בו כלולות תחנות הגבול של ישראל. התיקון הוסיף את שדה התעופה החדש כמעבר גבול בינלאומי המצטרף ל- 23 המעברים הקיימים.

נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה, וטקס חנוכתו נערך בתום תקופת הרצה של מספר חודשים. בהקמתו הושקעו כ- 1.8 מיליארד שקלים שמומנו מתקציבה של רשות שדות התעופה. הוא יחליף את שדות התעופה באילת ובעובדה ויהפוך לשער הכניסה הדרומי החדש לישראל. שדה התעופה יופעל בהדרגה, ובשלב ראשון צפויים לעבור בו כ- 2 מיליון נוסעים בשנה – רובם בטיסות פנים. הוא יורחב בעתיד כך שיוכל לקלוט כ- 4.25 מיליון נוסעים, מתוכם 1.25 מיליון בטיסות בינלאומיות.

נתניהו וכץ המריאו יחד עם ילדיהם של אילן ורונה רמון – טל, יפתח ונועה – בטיסת בכורה שיצאה מנתב״ג ונחתה בנמל התעופה החדש. הם נטעו במקום עצי זית לרגל ט״ו בשבט, ולאחר מכן גזרו את הסרט עם מנכ״ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות.

בנאומו בטקס אמר שר התחבורה ישראל כץ כי "שמי אילת והנגב נפתחים היום לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שאותה מובילה ממשלת ישראל בעשר השנים האחרונות. מדיניות זו הובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, וכן לגידול עצום במספר הנוסעים – יותר מ- 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ- 10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים".

כץ הוסיף כי לישראל ישנם מהיום שני נמלי תעופה בינלאומיים, העומדים בסטנדרטים המתקדמים בעולם. "כעת יש לנו שדה חלופי לנתב"ג, במקרה שלא ניתן לנחות בו עקב תנאי מזג אוויר קשים, או מכל סיבה אחרת, מבלי להזדקק לשדות התעופה בעמאן ולרנקה. זהו שדרוג אסטרטגי משמעותי של יכולת התעופה האזרחית שלנו".

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "היום השלמנו מפעל לאומי. פה, בתמנע, מתגשמים שלושה יעדים לאומיים עיקריים: הראשון – קידום התעופה הלאומית; השני – הפרחת הנגב והערבה; השלישי – הוספת נדבכים לבניין יחסינו עם מדינות העולם. השדה יהיה מוקד שוקק פעילות – של טיסות פנים וטיסות חוץ. הוא גם ייתן לנו עוד יכולות אסטרטגיות חשובות – בזמני שגרה, ובהתאם לצורך בזמני חירום. הוא מוסיף שדה אזרחי נוסף למדינת ישראל, כדי שעורק התעופה האזרחי החיוני כל כך בתפקודה של מדינה מודרנית לא יינתק".

"אנו משנים את פני הנגב בצורה מרחיקת לכת", הוסיף ראש הממשלה, "באמצעות סלילת כבישים, פריסת מסילות רכבת, הורדת יחידות צה"ל דרומה, בנייה מואצת בערים, עיבוי יישובים, ודאגה לאיכות החיים של מאות אלפי התושבים, יהודים ולא יהודים. נמל התעופה 'רמון' ייתן תאוצה נוספת, עצומה בהיקפה לנגב, לערבה ולעיר אילת. 70 שנה אחרי הנפת דגל הדיו באום-רשרש, השער הדרומי של המדינה מקבל תוספת כוח – בתחבורה, במסחר, בתעסוקה, בתיירות, בנגישות מוגברת אל פנים הארץ ובדילוג קל לחוץ לארץ. אילת וסביבתה תהיינה עוגן של שגשוג".

"באשר ליעד השלישי – הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים. ישראל הופכת בשנים האחרונות ליעד תיירותי מבוקש. ב- 2018 ביקרו אצלנו למעלה מ- 4 מיליון תיירים, זה שיא של כל הזמנים – הם הכניסו למדינה 22 מיליארד ש"ח רק בשנה הזאת. לכך מצטרף, כמובן, שיתוף הפעולה המתהדק בינינו למדינות באסיה, באפריקה, בעולם הערבי ובעולם המוסלמי. חזרתי בלילה מצ'אד, קיוויתי לנחות כאן אבל אמרו לי שאני אחכה כמה שעות אז באנו מהצפון, אבל יבואו לכאן מטוסים מהדרום, מהמזרח וגם מהצפון. זה שינוי עצום בנגישות של ישראל ובמעמדה הבינלאומי. ישראל נפתחת לעולם. היא לא קצה מבודד, היא הופכת להיות למדינת ציר".

"בעוד כמה ימים", סיכם נתניהו, "כשאולמות הנוסעים יתמלאו, כשגלגלי המטוסים ירוצו על המסלול וכשבשמי תמנע תפציע תנועת הלוך ושוב – לבנו יתרחב משמחה. הבאנו ברכה למדינת ישראל, הזנקנו את הנגב לעתיד חדש ועשינו צעד ענק בתולדות התעופה הישראלית".

תגיות:ישראל כץנמל התעופה רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה