עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה מכשיר משמש לאיתור מוקשים?

איך ענן נשבר, איזו נמלה גוזרת עלים ואיזה ילד קטן יצר פיצוץ? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם איזה מכשיר משמש לאיתור מוקשים? גלאי מתכות הוא מכשיר אשר יוצר שדה מגנטי החודר לאדמה. אם יש מתכת באדמה, היא יוצרת מערבולת זרם היוצרת שדה מגנטי חדש, הפוגע בגלאי. באמצעות גלאי מתכות ניתן לזהות מוקשים באדמה, ממצאים ארכיאולוגים ועוד.

2. הידעתם מהו שבר ענן? המושג "שבר ענן", שמורה כביכול על ענן שבור, הוא למעשה רק שמו של גשם שניתך במטח רב עוצמה בזמן סופות גשמים עזות – לרוב במקביל לרעמים, ברקים, ברד ושטפונות.

3. הידעתם מאיזה חומר מייצרים גומי, טרפנטין וציפוי לרהיטים? מדובר בשרף העצים – חומר שמופרש מגזע העץ לאחר שהגזע נפגע. בעבר שימש השרף לייצור של גומי ושל סמי מרפא שונים. כיום הוא משמש בעיקר לייצור של טרפנטין ושל פוליטורה המיועדת לרהיטים.

4. הידעתם אלו נמלים גוזרות עלים? "נמלים גוזרות עלים" הן זן נמלים מיוחד, שכשמו כן הוא – הן גוזרות עלים מצמחים שבסביבה, יוצרות מהן חתיכות קטנות, ועל כל חתיכה כזו מגדלות פטריות אשר משמשות להן למאכל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. הידעתם איזו חיה יבשתית היא הגדולה ביותר בעולם? מדובר בפיל האפריקני, שיכול להגיע למשקל של עד 12 טון. הגובה הממוצע של הפיל האפריקני הוא 3.5 מטרים.

6. הידעתם איזה פיתוח הוביל ליצירת אחד החומרים השימושיים בעולם? מדובר על הניילון, אשר פותח בשנת 1935 על ידי חברת דופונט. יתרונותיו של הניילון הם חוזק וגמישות, והשימושים שלו כוללים ייצור של בגדים, חבלים, שקיות, רשתות, גרביים, חופות למטוסים ועוד ועוד.

7. הידעתם איזה ילד קטן יצר פיצוץ ענק? לא מדובר על ילד קטן באמת... "ילד קטן" היה הכינוי שניתן לפצצת האטום שהטילה ארה"ב על העיר הירושימה שביפן, ואשר הובילה לסיום של מלחמת העולם השניה.

תגיות:פילעובדות שלא ידעתםנמלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה