חדשות בארץ

ליברמן השיק את הקמפיין ותקף בחריפות את נתניהו

במסיבת עיתונאים בתל אביב הציג יו"ר ישראל ביתנו את סיסמת הבחירות של מפלגתו בבחירות לכנסת ומתח ביקורת חריפה על עמדותיו הביטחוניות והמדיניות של ראש הממשלה

ליברמן במסיבת העיתונאים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן במסיבת העיתונאים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, השיק היום (ראשון) את מסע הבחירות שלו לכנסת ה- 21, במסיבת עיתונאים בתל אביב.

ליברמן – שהתפטר לפני כחודשיים מתפקיד שר הביטחון ופרש עם מפלגתו מהקואליציה – הסביר בפירוט את ההבדלים בין עמדותיו הביטחוניות והמדיניות לבין אלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא תקף בחריפות את נתניהו על החלטתו לקדם הפסקת אש עם החמאס – החלטה שלדבריו היוותה הגורם המרכזי להתפטרותו מהממשלה. על רקע הדיווח, לפיו ישראל הסירה את התנגדותה להכנסת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לרצועת עזה, אמר ליברמן: "כשנתניהו ממריא לצ'אד, במקביל נוחת היום בישראל השליח הקטארי, שמביא אתו מזוודות עם עוד 15 מיליון דולר. זו כניעה מבישה לטרור, ושום נסיעה לאפריקה לא יכולה לחפות על הבושה הזו".

ליברמן הוסיף כי בעוד הוא התנגד להתנתקות – נתניהו הצביע בעדה. הוא ציין גם את עסקת שליט ואת ההתנצלות הישראלית בפני טורקיה כמהלכים שהובלו על ידי נתניהו וזכו להתנגדות מצידו: "כשנתניהו מציג את עצמו כ'מר ביטחון', צריך להבין שהוא כשל בכל נושא ביטחוני. הכישלון הגדול, קודם כל, הוא הכניעה לחמאס. אין בושה גדולה מזו. צריך מנהיג שלא מתבלבל ולא מתקפל".

במהלך מסיבת העיתונאים חשף ליברמן את הסיסמה שתלווה את מסע הבחירות של ישראל ביתנו – "ליברמן, לא דופק חשבון". לצד הכרזות "לא דופק חשבון לחמאס" ו"לא דופק חשבון לטיבי", הוצגה למרבה הבושה גם הכרזה "לא דופק חשבון לחרדים". ואכן, מדבריו של ליברמן עלה כי שלא במפתיע - מסע הבחירות שלו יתמקד גם בנושאי דת ומדינה, אותם הוא מתכוון לנצל כדי לנגח את החרדים. גם בהקשר זה מתח ליברמן ביקורת על נתניהו על שהוא "תמיד ייכנע לחרדים", כלשונו, בעוד "ליברמן לעולם לא ייכנע לחרדים".

ליברמן הבהיר כי ייכנס רק לממשלת ימין, וכי במשא ומתן הקואליציוני הוא ידרוש את תפקיד שר הביטחון. לדבריו, כניסתו לקואליציה הבאה תותנה, בין היתר, במתן יד חופשית במאבק בטרור ובקבלת חוק הגיוס על פי הגירסה אותה הוביל בקדנציה הקודמת.

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 201

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה