חדשות בארץ

גבאי: לא אוותר על המקום הראשון; לבני: מוכנה להיות מספר 5

יו"ר מפלגת העבודה הבהיר כי לא יסכים לוותר על המקום הראשון ברשימה משותפת שתורכב עם גורמים פוליטיים אחרים: "למה שאוותר על זה? כדי שהם ילכו לשבת בממשלה של נתניהו?". לעומת זאת, יו"ר התנועה ציפי לבני אמרה כי היא "שמה את האגו בצד" במטרה לחולל מהפך שלטוני

גבאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גבאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר הבוקר (ראשון) כי גם במסגרת איחוד של מפלגתו עם גורמים פוליטיים אחרים, הוא אינו מתכוון לוותר על המקום הראשון ברשימה שתיווצר.

בצל הדיווחים הרבים בתקשורת על מגעים בקרב מפלגות השמאל-מרכז לריצה משותפת לכנסת – מגעים שנכון לשלב זה טרם הבשילו – הדגיש גבאי, בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל, כי לפני הכל צריך לדבר על "הדרך", כלשונו. "אנחנו רוצים ליצור קואליציה שתעשה שינוי, לא קואליציה שתשב בממשלה של נתניהו, לא קואליציה שתשאיר את המצב הנוכחי". גבאי ציין כי הוא בעד חיבורים בין גורמים פוליטיים שונים, אבל "כל החיבורים עליהם מדברים אינם מעבירים קולות מימין לשמאל. בלי להעביר קולות מימין לשמאל – אנו בעצם מנהלים ויכוח לא חשוב כל כך על מי יהיה ראש האופוזיציה הבא".

ולמרות זאת, כאמור, הבהיר יו"ר העבודה כי לא יסכים לוותר על המקום הראשון: "למה שאוותר על זה? כדי שהם ילכו לשבת בממשלה של נתניהו?".

"הייתי כבר שר אצל נתניהו. אני יודע דבר אחד: אם אתה רוצה לשנות את התרבות הפוליטית במדינת ישראל – ואני רוצה לעשות זאת – אתה צריך לעמוד בראש".

למרות מצבה העגום של מפלגתו בסקרים, בהם היא מקבלת בין 7 ל- 9 מנדטים, התעקש גבאי כי העבודה היא "המפלגה המרכזית" בגוש השואף להדיח את נתניהו מכס ראש הממשלה: "מפלגה עם 60 אלף חברים, עם נבחרת מצוינת, עם העמדות הנכונות של הציבור הישראלי. עם כל הכבוד לכל מי שהקים מפלגה אתמול, לפני שנתיים או שלוש שנים – אנחנו העוגן".

בתשובה לשאלה למה התכוון כשאמר אתמול כי "לקראת הבחירות יהיו הפתעות ויהיו חיבורים", השיב יו"ר העבודה: "לא אכנס לשמות ולא למה יכול לקרות. כשאתה עושה משהו, אתה לא מדבר עליו פומבית".

ראש מפלגת "התנועה", ציפי לבני – שהתראיינה לאחר גבאי – השמיעה דברים אחרים בכל הנוגע למיקומה העתידי באיחוד בין גורמי השמאל. לבני – שעל פי חלק מהסקרים מפלגתה אינה עוברת את אחוז החסימה – חזרה בתחילת דבריה על המוטיב המרכזי עליו היא חוזרת בשבועות האחרונים: "הרצון שלי הוא לעשות מהפך במדינת ישראל. לכן הקמתי את התנועה ולכן אני רצה בראשותה. אני מאמינה בחיבורים שיוצרים מהפך. אני לא מחפשת מקום עבורי, ולכן חיבור בין שתי מפלגות בלבד עוד לא עושה את זה לצערי. המחנה הציוני היה אמור להיות בסיס לעוד חיבורים עד שגבאי החליט לפוצץ את כל האירוע, ולכן עכשיו נדרשים יותר מבן אדם אחד כדי לעשות חיבור שמייצר מהפך".

לבני הוסיפה כי אינה מציגה את האיחודים עליהם מדברים בימים אלה כ"סיפור פרסונלי". לדבריה, "כל מה שמייצר מהפך – אני אפעל למענו וארצה להיות שותפה בו, כי זו המטרה עכשיו. אני זו עם הניסיון הרב ביותר בקבלת החלטות מבין כל המועמדים, אך אין לי בעיה להיות מספר 5. אני שמה את האגו שלי בצד, והסדר צריך להיות כזה שמייצר מהפך, שמייצר את אמון הציבור מחדש".

לבני סירבה להתייחס לשאלה מי לדעתה צריך לעמוד בראש איחוד שירוץ להחליף את השלטון: "זו לא שאלה של טעם אישי. זו שאלה של מה הסדר או מה הצוות שיכול לייצר את האנרגיה, התקווה והמהפך בתפיסה הציבורית".

"כל אחד מאיתנו יודע למי יש תמיכה ציבורית גדולה יותר ומי יכול להיות ראש ממשלה, ויש כמה שיכולים לעשות את שני הדברים האלה. אבל זה החלק השולי. אני רק מדמיינת את מסיבת העיתונאים שבה אנחנו מתייצבים על במה ואומרים: 'אנחנו מאמינים בדרך משותפת, באנו להילחם על מדינת ישראל, ושמנו את הכל בצד'. באותו רגע, מאחר ואני רואה את השלטים בעד האיחוד, הבחירות יכולות להיות האיחוד נגד הליכוד, שתי רשימות באזור ה- 30 מנדטים, ואז כל המשחק משתנה".

בשורה התחתונה, הודתה לבני כי חיבור בתוך השמאל לא נראה כרגע קרוב: "הדברים האלה תמיד מתבשלים על אש איטית עד שהם קורים, אבל אני לא יודעת להגיד אם הם יקרו. לצערי, אני לא במקום שהפתרון נמצא בכיסי ורק מחכה לעיתוי. אני פועלת לשנות את המצב ואת הדרך שמדינת ישראל מובלת אליהם. אני מקווה שנוכל לחבור ולעשות מהפך".

תגיות:ציפי לבניאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה