חדשות בארץ

מרכז הבית היהודי דחה את ההצעה לקיים פריימריז לרשימה לכנסת

בבית היהודי שלאחר עידן בנט ושקד ממשיכים להתחבט ולהתלבט כיצד לבחור את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה- 21. בינתיים הודיע חבר הכנסת הוותיק ניסן סלומינסקי על פרישתו מהחיים הפוליטיים

ניסן סלומינסקי במרכז הבית היהודי, אתמול (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)ניסן סלומינסקי במרכז הבית היהודי, אתמול (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
אא

בבית היהודי מתקשים להתאושש מההלם לאחר פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד בחודש שעבר. גם לאחר כינוס מרכז המפלגה אמש (חמישי), לא ברור עדיין כיצד תיבחר רשימת המפלגה לכנסת ה- 21.

בפני חברי המרכז, שנועדו ביישוב יד בנימין, הובאה הצעתה של מזכירות הבית היהודי לבטל את הפריימריז לבחירת רשימת מועמדי המפלגה לכנסת, כשבמקום זאת הרשימה תיבחר על ידי חברי המרכז עצמם. ההצעה זכתה לרוב של 61%, אך על פי חוקת המפלגה נדרש רוב מיוחס של 65%, והמשמעות היא שהצעת המזכירות לא התקבלה וכי יש לערוך פריימריז.

לאחר קבלת התוצאות, הבהיר מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, כי עריכת פריימריז אינה ניתנת ליישום. כעת ימשיכו במפלגה בדיונים לקביעת שיטת הבחירה של הרשימה לכנסת.

חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב על התוצאה: "הבית היהודי היא מפלגה של ציבור ציוני דתי גדול ומגוון. מאמץ שנעשה לנהל אותה באופן ריכוזי נדחה על ידי הציבור, וכעת צריך לחזור ולהתכנס יחד – הנהגת המפלגה, הנשיאות, המזכירות ונציגים מקומיים, על מנת לחשוב ולקדם יחד את הדרך הנכונה והזריזה ביותר לבחירת יו"ר מפלגה ומועמדיה לכנסת ישראל".

ובתוך כך, במהלך ישיבת המרכז הודיע חבר הכנסת ניסן סלומינסקי על פרישתו מהחיים הפוליטיים. סלומינסקי בן ה- 73 נכנס לכנסת לראשונה בשנת 1997. בבחירות לכנסת בשנת 1999 הוא נותר בחוץ, אך נבחר שוב ב- 2003. בקדנציה האחרונה הוא כיהן כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת. חבר הכנסת הפורש אמר בנאומו כי החליט לאחר לבטים שלא להציג את מועמדותו, לא לראשות הרשימה ולא לרשימה עצמה. הוא הבהיר, עם זאת, כי ימשיך לסייע למען הצלחתה של המפלגה בבחירות.

תגיות:הבית היהודיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה