חדשות בעולם

לא בשמיים היא: ארה"ב מפתחת טכנולוגיית הגנה בחלל

ארה"ב תבחן אפשרות לפיתוח טכנולוגיות חדשות בחלל להגנה מפני טילים מתקדמים של האויב

הפנטגון (קרדיט: שאטרסטוק)הפנטגון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

החשש של ארה"ב מהטילים המתקדמים של רוסיה וסין, וכן מפני האיומים מכיוונן של איראן וצפון קוריאה, הביא את הפנטגון לחיפוש אחר דרכים יצירתיות ומתקדמות להגנה על המולדת. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צפוי לחשוף היום (חמישי) מידע לגבי אסטרטגיית ההגנה החדשה של ארה"ב נגד טילים אלה.

היום, במהלך ביקורו של טראמפ בפנטגון, עשוי להתפרסם הדו"ח הראשון מאז 2010 שנכתב בנושא ההגנה נגד טילים. הדו"ח אמור להכיל את עיקרי תכנית הפעולה, שתגן באופן הראוי ביותר על ארה"ב מפני הטילים.

החשש הקיים כיום בקרב גורמים בכירים בארה"ב איננו רק מטילים בליסטיים או מטילי שיוט, אלא גם מטילים שהם על-קוליים, כגון הטיל שחשף נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שהינו טיל מהיר פי 20 ממהירות הקול – טיל שלדבריו של פוטין לא ניתן ליירט באמצעי הלחימה והטכנולוגיה הקיימים היום. בנוסף, ראש הסוכנות להגנה מודיעינית מסר כי רוסיה איננה מוקד האיום היחידי מבחינת טילים על-קוליים שכאלה, וכי גם סין עוסקת בפיתוחם.

על מנת להתמודד מול איום הטילים החדשים, ארה"ב מבינה כי לא די לה במערכות ההגנה הנמצאות באמתחתה היום, הממוקמות על גבי ספינות או ביבשה. לפיכך, הן טראמפ והן סגן הנשיא מייק פנס הכריזו כי הם דוגלים בדור הבא של ההגנה, וזאת על ידי מערכות של הגנה בחלל.

כבר בשנת 1983 פרסם נשיא ארה"ב דאז, רונלד רייגן, כי הוא מבקש מהקהילה המדעית להמציא כלי נשק חדשים להגנה על ארה"ב. הרעיון של רייגן נבע מהרצון שאף טיל גרעיני לא יפול על ארה"ב, והוא חשף את תכנית "מיזם ההגנה האסטרטגית", שכונתה ה "SDI". תוכנית זו כללה תכנון של פריסת מערכת הגנה בחלל שתכלול תותחי לייזר, קרני חלקיקים, חלליות וחיישנים רגישים. רייגן כינה את הנשק הזה בשם "מלחמת הכוכבים". כעת מסתמן, כי בתגובה לדרישת הפנטגון לפתח אמצעי הגנה טובים יותר, מבקש טראמפ להחיות מחדש את חזונו של רייגן.

הפנטגון ציין כי על ארה"ב לשפר את טכנולוגיית החלל שלה כאמצעי הגנה שיאתר טילים, יתביית עליהם ויירט אותם. מדברי גורם ממשלתי אמריקני עלה, לקראת פרסום הדו"ח, כי החלל הוא המפתח להגנה מפני טילים. אותו גורם ממשלתי הוסיף כי אחת האופציות שנבדקות היא מערכת חדשה של חיישנים בחלל, שלדבריו "תעזור שתהיה לנו התרעה מוקדמת, ומעקב אחרי הטילים כשהם משוגרים". הגורם הדגיש כי כרגע כל הנושא נמצא בבדיקה על ידי הצבא.

חלק מההמלצות המצוינות בדו"ח קוראות לבדיקה ניסיונית של טכנולוגיות חדשות ושל בחינת היכולות שלהן, כגון הסיכוי של מערכת לייזר בחלל ליירט טיל עוין. אולם בצד הרצון לשימוש בקידמה לצורך ההגנה, קיימים גם חששות מעצם הימצאותו של נשק ברחבי החלל, ולכן יהיה צורך לבצע לא מעט מחקרים ובדיקות בטרם מוציאים אל הפועל פיתוח ויישום של השימוש בנשק כזה.

תגיות:ארצות הבריתטיליםדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה