חדשות בארץ

מחלוקת בין קק"ל למשרד האוצר עצרה עבודות פיתוח בעוטף עזה

בעוטף מגדירים את הפסקת העבודות של קק"ל כפגיעה ישירה בביטחונם של התושבים

שריפה בעוטף עזה, מאי 2018 (צילום: משה שי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, מאי 2018 (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

לפני כשבוע הציבה קק"ל שלטים בכניסה ליישובי עוטף עזה, המבשרים כי היא עומדת להתחיל בעבודות תשתית נרחבות ביישובים שונים ברחבי העוטף. לאקט זה קדמה הכרזה חגיגית ומשמחת של קק"ל, במהלך ישיבת דירקטוריון בשדרות, כי היא מוכנה להשקיע 100 מיליון שקל בתחומי הביטחון והתשתית בעוטף עזה. יתרה מזאת, על אף שעוטף עזה מוגדר כ- 7 ק"מ מסביב לרצועה, קק"ל בחרה לכלול בהגדרת העוטף את כלל היישובים שספגו את טרור העפיפונים בחודשים האחרונים.

לפני מספר ימים שוב הפתיעה קק"ל, אך הפעם בהודעה על עצירת העבודות עקב מחלוקת מול משרד האוצר. מהותה של המחלוקת עדיין איננה ברורה דיה.

קק"ל קיבלה את ההחלטה להתחיל בעבודות תשתית בעוטף עזה, לאחר שהוקם צוות עבודה אסטרטגי על ידי תושבים מיישובי העוטף, שגיבש תכנית פעולה לפיתוח הקהילה באזור ולהגברת ביטחונו, והצוות ביקש את עזרתה של קק"ל.

עבודות התשתית היו אמורות לכלול הקמת יחידות דיור, שיסייעו רבות לצפיפות ההולכת וגדלה ביישובים, זאת על אף המציאות הביטחונית הלא פשוטה הקיימת שם, וכן סלילת דרכי מילוט אל עבר יישובים הממוקמים בדרום הרצועה, שאמורים היו לשמש לכלל תושבי העוטף כמקום בטוח יותר בשעת חירום.

ההודעה של קק"ל על עצירת העבודות הכתה בתדהמה את תושבי העוטף ואת ראשי הרשויות בו, שטענו כי רוב הפרויקטים שנעצרו הם בעלי חשיבות ביטחונית רבה, וכי לעצירת העבודות ישנה השלכה קריטית. וכפי שהגדיר זאת אחד מראשי הרשויות: "יש כאן פגיעה ישירה בביטחונם של התושבים ובעתיד האזור".

דווקא בימי השקט הנדירים, קיוו ראשי הרשויות ותושבי העוטף לנצל את ההפוגה המבורכת, ולהיערך לקראת הימים הקשים שכנראה עוד ישובו, וכעת הם חוו מפח נפש לא פשוט.

בקיבוץ גבים, למשל, נעצרה סלילה של כביש מילוט. עבודות התשתית להקמת יחידות הדיור בקיבוצים של חולית, סופה ועוז הופסקו. בנוסף, גם החקלאים באזור ספגו אכזבה קשה כאשר נבלם פרויקט לשיקום השדות שהוצתו.

עם זאת, ראשי רשויות העוטף לא אמרו נואש: הם פנו ליו"ר קק"ל דני עטר, וכינו את עצירת עבודות התשתית "בכייה לדורות". כזכור, בימי הטרור אמר עטר כי "בימים אלו, בהם תושבי עוטף עזה עומדים יום יום מול טרור העפיפונים ואיומים נוספים, קק"ל מחויבת עוד יותר לעשות ככל יכולתה לחזק את תושבי האזור". בנוסף הם פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה כי יסייע בפתרון הבעיה.

ממשרד האוצר נמסר, בתגובה לעצירת העבודות עקב הסכסוך עם קק"ל, כי "משרד האוצר נמצא בימים אלו בדיאלוג מול הגורמים הרלוונטיים בקק"ל, במטרה לייצר תהליך סדור ומקצועי שמביא לידי ביטוי את סדרי העדיפות של הממשלה בפרויקטים המשותפים שיבוצעו על ידי קק"ל. אנו מקווים שניתן יהיה להגיע להבנות בתקופה הקרובה".

מקק"ל טענו כי הייתה זו החלטת היועץ המשפטי לממשלה למנוע ממשרדי הממשלה את המשך ביצוע הפרויקטים המשותפים עם קק"ל, וכי הם מקווים שהחלטה תמוהה ומצערת זו תשתנה במהרה.

תגיות:קק"לעוטף עזהמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה