חדשות בארץ

צבא לבנון עצר את האזרח שחצה את הגבול מישראל

שלשום עבר אדם את הגבול מישראל ללבנון, והיום הודיע צבא לבנון כי איתר ועצר אותו

גדר הגבול בין ישראל ולבנון, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גדר הגבול בין ישראל ולבנון, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בהודעה רשמית שמסר היום (חמישי) צבא לבנון נמסר כי "בתום מבצע חיפוש מתמשך, כוח מודיעין איתר את האזרח האמריקני קולין דויל באחת מסמטאות העיר צור, שם התחבא מאז יום שלישי האחרון. הוא נעצר לאחר שחצה באופן חשוד את הגבול משטח ישראל ללבנון. חקירה נפתחה".

החיפוש אחר דויל החל לאחר שכוחות צה"ל איתרו שלשום קרע בגדר של גבול לבנון, וכמו כן נצפו במקום עקבות אדם. הסברה הייתה כי אדם מישראל, שזהותו לא הייתה ידועה, חצה את גדר המערכת אל תוך שטח לבנון. צה"ל שלל אפשרות של מעבר הפוך מלבנון לישראל.

כלי תקשורת מהעולם הערבי דיווחו כי צבא לבנון הוקפץ לאזור הגבול, לאחר שנמסר דיווח ראשוני ליוניפי"ל על אדם שחצה את גבול ישראל לתוך לבנון עם ארגז ומסמכים בעברית בידיו.

מספר השערות עלו לגבי זהותו של האיש. בלבנון סברו כי מדובר באדם הלוקה בנפשו, ואף נמסר כי הוא מוחזק בכפר עייתא א-שעב. חיזבאללה מסר אף הוא כי "נמשכים החיפושים אחר אדם נעדר מזרחית ליישוב עייתא א-שעב הסמוך לגבול. הארגונים זיהו דמות אנונימית באזור זה, וכששאלו אותו לזהותו הוא השליך במקום את חפציו וברח משם. יש להניח כי מדובר במתיישב (מישראל) שחצה את הגבול". בצה"ל, לעומת זאת, העלו את האפשרות כי מדובר באיש צד"ל שניסה להגיע לביתו בלבנון.

כעת, ככל הנראה, על פי הדיווחים מלבנון, זהותו של האיש ידועה, אך כפי שדווח מצבא לבנון הנושא עדיין בחקירה, ולא מובנת הסיבה שבגינה הוא עבר את הגבול ואף הסתתר במשך מספר ימים. כמו כן, לא הייתה התייחסות לארגז שדווח כי נשא בידיו ולא למסמכים בשפה העברית.

צה"ל טרם מסר את התייחסותו למעצר.

יש לציין, כי הקרע בגדר הגבול שלידו נמצאו העקבות לא היה באזור הרגיש שבו התנהל מבצע "מגן צפוני", שהסתיים בימים אלה. במהלך המבצע, שנוהל על ידי הרמטכ"ל היוצא, גבי איזנקוט, חשף צה"ל מנהרות התקפיות שנחפרו משטח לבנון לישראל על ידי ארגון חיזבאללה, וזאת במסגרת תוכניתו של ארגון הטרור לכבוש יישובים ומוצבים ישראלים.

תגיות:לבנוןמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה