כתבות מגזין

אברי גלעד והיהדות: 10 ציטוטים מפתיעים של אברי גלעד על היהדות

אברי גלעד, 56, הוא מנחה תוכניות טלוויזיה ורדיו. ליקטנו עבורכם 10 ציטוטים מפתיעים שאמר גלעד על היהדות. את רובם אמר בראיון שהעניק ל'הידברות', וחלקם במהלך תוכניות טלוויזיה שהעביר

  • י"א שבט התשע"ט
אברי גלעד (צילום ארכיון: פלאש 90)אברי גלעד (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

1. גלעד אמנם אינו מגדיר עצמו כדתי, אך עם זאת "יודע פרשת שבוע, עורך קידוש, לומד חסידות, מחזיק חברים על הספקטרום הדתי וזה מוסיף לי המון. זה מחזק את הקשר שלי לארץ הזאת, ונוטע בי תקווה שגם מול קשיים נוראיים שיגיעו משכנינו - נעמוד ביחד. ללא יהדות על צדדיה ההיסטוריים, הטקסיים והתרבותיים - אין לנו שורש משותף וכל קבוצה לנפשה. כך לא נשרוד וכך לא נשגשג כאן".

2. במהלך דיון שערך בערוץ 2 הביע את דעתו הנחרצת בזכותו של העם היהודי לתכני מורשת יהודים, כשאמר: "אני חילוני, ואני מעוניין שהילדים שלי ילמדו על היהדות. אנחנו כאן בזכות היהדות, ללא שורש לא יקום עץ", והוסיף: "אני מסכים אתך בכל מילה, כמרצה ומלמד במכינה, אנחנו כאן בזכות היהדות, וזה רק יביא את כולנו לעושר תרבותי ענק שאין סיבה למחוק אותו כי יש כל כך הרבה מה ללמוד ממנו".

3. העובדה שהעזתי להצהיר על עצמי כמחפש שורש, יונק משורש ומתחבר לשורש - הפכה אותי למוקצה". צפו בדברים שאמר לצבי יחזקאלי בערוץ 20:

4. "אני עושה קידוש בערב שבת. אשתי הביאה את זה הביתה. אבל מעבר לזה, כבר למעלה משנה השבת שלי היא ללא סלולר. חשוב לי מאד לנקות את התודעה שלי פעם בשבוע. זה פשוט יום של בית ומשפחה. כמה שפחות עשייה, אם אפשר. אבל האמת היא שבקשר למסכים, אצלנו זה הרבה יותר מהתנזרות בשבת. הטלוויזיה היא לא מרכז הבילוי בבית שלנו. גם לא הסמארטפון. לילדות שלי אין סמארטפונים, והן לא נוגעות בטלפונים של ההורים. הן עושות המון עבודות יצירה, טיולים, נוסעות באופניים. אנחנו משתדלים כמה שיותר להרחיק אותן ממסכים".

5. "אני מאמין שיש לי שליחות, ושלכל אחד יש שליחות. אני מאמין שאדם לא יכול לדעת, עד הרגע האחרון בחייו, מה היא בדיוק שליחותו, אבל יחד עם זאת עליו להשתדל בכל רגע לעשות אותה".

6. "אני חושב שכל אדם צריך עם. כדי לשמור על שפיות צריך להיות קשור לעם. הניסיון הליברלי והחילוני לדלג מעל מעגל השייכות של העם יוצר אנשים אומללים, שהופכים את ההתנכלות לעם שלהם למקצוע. אגב, עוד בעניין השליחות - שליח בגימטריה זה שמח. ולא בכדי".

7. "כשאני קורא את כתבי הרב קוק - זה פשוט עושה לי עיסוי בשמן המור במרכז הלשוני במוח. צורת הביטוי שלו עליונה בעיני. הרעיונות שלו מדברים אלי כל כך. מבחינתי הוא הדבש של היהדות".

8. אני משתדל מאוד בנושא לשון הרע. אני 'גר' בתקשורת, שהיא ארץ לשון הרע. אני פועל בסביבה שאני פועל בה, כדי לנקות כמה שאפשר. אבל לפני שאני פועל כדי לנקות בסביבה, קודם כל אני פועל לנקות את הדיבור שלי, שפעם היה נגוע בצורה קשה מאד".

9. "אחת הסיבות שסירבתי לקחת את ההנחיה של האח הגדול היא שחששתי מהעניין של דיבורים לא טובים. ומצד שני, אם הייתי עושה את זה בלי לעג וציניות, לא הייתי עושה את זה 'טוב'. האמת היא שוויתרתי על הרבה מאוד כסף בשביל זה".

10. "עיקר העניין זה לוותר על מה שאני רוצה לעשות, לוותר על טובת עצמי ולעשות מה שמצפים ממני. להתמסר לעניין הכללי. העניין הוא שאני שייך לכלל, ושתכלית קיומי היא ההיתכללות. בעיני זו נקודה יהודית גדולה וחשובה מאד. ההבנה שקודם כל אני שייך לבית שלי, ואחר כך לקהילה שלי, ואחר כך לעם ישראל, ואח"כ לאנושות כולה".

איך הגיב אברי גלעד כששמע לראשונה על אתר 'שבע ברכות'? צפו: (באדיבות 'רשת')

 

תגיות:אברי גלעדיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה