שאלון יהדות

שלווה ברטי: "הרופאים אמרו שלא אוכל ללדת. היום יש לי שלושה אוצרות"

במדור ניצוצות מיוחד מספרת הזמרת שלווה ברטי על התפילות להחלמתה ממחלתה הקשה, התרגשותה העוצמתית ב'כל נדרי', והרגע בו ידעה שתזכה לילדים למרות כל תחזיות הרופאים

  • י"א שבט התשע"ט
בעיגול: שלווה ברטי (צילום: רונה כהן)בעיגול: שלווה ברטי (צילום: רונה כהן)
אא

נעים להכיר
"שלווה ברטי, 57, אם לשלושה, זמרת ויוצרת. מחלקת את זמני בין ישראל ופלורידה. אני אמנית, ואמנית חייבת לחיות באומנותה, לחיות אותה, להשקיע בה, ולקבל ממנה. אמנית מהמילה אמונה".

ניצוץ של נוסטלגיה

"אבי היה זמר חתונות, ומוזיקה תמיד הייתה חלק גדול מהווי המשפחתי שלנו. אני זוכרת אותו, כבר בתור ילדה קטנה, מנגן, שר, ומלמד אותי שירים רבים.

ניצוץ של שורשים

"סבי בנה בית כנסת בשכונת 'מחנה יהודה' בפתח תקווה, והיה החזן של כל התימנים באזור. אני זוכרת אותו בשמחת תורה מושיב אותי על כתפיו, רוקד ושר עם כל המתפללים וספרי התורה. מבחינתי זה היה רגע מרומם ממעלה ראשונה מבחינה רוחנית ומוזיקלית".

ניצוץ של השראה

"רות. דמותה אופטימית וחזקה באופן מיוחד".

ניצוץ של עשייה

"יש המון עבודה בתחום ההופעות, מתחילת כתיבת השירים לאלבומים ועד להפקת הרעיון לדבר האמיתי בהופעות, יש מאין. אני כל הזמן מוצאת ומגלה חברים חדשים ועשייה מוזיקלית פורייה איתם. העשייה, היצירה והבמה הם סם החיים ודרך החיים שלי.

"ניצוץ של אלוקים קיים בכל דבר, רק צריך לדעת לזהות אותו. אלוקים בשבילי קיים בכל מצב. הוא נמצא כשהשמש זורחת וכשהיא שוקעת, בים, במדבר, בפרחים, בחיות, ובכלל בכל דבר שנוצר".

ניצוץ של מצווה

"'ואהבת לרעך כמוך' זוהי המצווה בה"א הידיעה שאני חיה על פיה. לעולם לא אפגע במישהו בכוונה. תמיד אכבד את הבריות. מצווה נוספת שיקרה לליבי היא 'והדרת פני זקן'. ובכלל, תמיד אשתדל לעשות את הטוב בעיני אלוקים ואדם". 

ניצוץ של שבת

"בכל שבת אני מדליקה נרות, עושה קידוש, ומתפללת. אחרי התפילה בערב שבת בבית כנסת אני עורכת סעודה לאהוביי. כשאני בארץ הסעודה היא משפחתית, ובפלורידה מגיעים החברים הכי קרובים שהם כמו משפחה. אני אוהבת את הביחד ואת האווירה של הקדושה בליל שבת".

ניצוץ של תפילה

"כל בוקר אני מתפללת שחרית. זו התפילה שהכי מרגשת אותי. בזמנים קשים אני נוסעת לצפת להתבודדות ותפילה אישית. אין כמו תפילה בשביל להרגיש קרוב לאלוקים. כשרציתי ילדים נסעתי להתפלל במערת אליהו. באחת הפעמים שהגעתי למקום, הופתעתי לראות בו המון ילדים, ביררתי מי הם, ואמרו לי שאלו ילדים יתומים שהגיעו לשם לקראת בר המצווה שלהם. זה נתן לי רמז לבאות, ובאמת חודש אחרי התפילה הזו נכנסתי להריון, אחרי טיפולי פוריות קשים וכואבים".

ניצוץ של התמודדות

"בזמנים בהם קשה לי בחיים - אני נושאת תפילה וזה מחזק אותי. אני רואה בתפילה דבר מרכזי בחיי. בגיל צעיר יחסית חליתי בסרטן, ותקופת ההחלמה היתה קשה מנשוא. בזמן הטיפולים הרופאים אמרו שלא אוכל ללדת, אך סירבתי להאמין להם. ברגעים מסוימים פשוט הייתי עוצמת עיניים ונושאת תפילה לאלוקים. התפילות ניצחו את דעת הרופאים, והיום יש לי שלושה ילדים מקסימים".

ניצוץ של לימוד

"לתורה שלנו יש המון פנים ופירושים. התורה היא עולם ומלואו. אפשר ללמוד אותה כל החיים, ואין לזה סוף".

ניצוץ של התעוררות

"בראש השנה, ובמיוחד ביום הכיפורים כשאני מתפללת את 'כל נדרי', ואחר כך את 'אבינו מלכנו', אני מרגישה זרמים בכל הגוף והתעוררות רוחנית מאוד גדולה. כשכולם עונים ביחד 'אמן', ושרים יחד, זה מוביל להתעוררות גדולה שאין כמוה".

ניצוץ של סיום

"כשאמות, הייתי רוצה שיכתבו על המצבה שלי: 'לפעמים לא קל, אבל הכל כדאי. תעשו כמוני, תנצלו כל רגע טוב, תחיו טוב ותעשו לעצמכם ולאהוביכם טוב'. אני רוצה שאחרי מותי המקורבים שלי לא יבכו, ושיתנחמו בכך שחייתי נכון ושהצלחתי לנצל כל רגע אפשרי.

"הייתי רוצה שיזכרו אותי כאישה טובת לב, ושזכיתי לשמח הרבה אחרים. הייתי רוצה לדעת שמי שנשאר אחרי ידע לעשות טוב לעצמו, לאחרים ולסביבה. בסוף הכל עובר. גם אנחנו".

תגיות:ניצוצותשלווה ברטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה