עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה מקור המילה אוקיי?

איזו מדינה ניסתה להשתמש בצונאמי למלחמה, איפה מדברים ב-129 שפות ומה עושה המקור של השקנאי? הידעת? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם איזו מדינה ניסתה להילחם באמצעות צונאמי? בזמן מלחמת העולם השנייה ניסה צבא ניו זילנד לפתח טכנולוגיה שתיצור גלי צונאמי, במטרה להילחם בחיל הים של צבאות האויב. בשנת 1944 נערכו מספר ניסויים בתחום באמצעות פצצות תת ימיות, אך התוכנית הוקפאה ולא הגיעה לידי שימוש.

2. הידעתם לאיזה צב יש צינור נשימה? ישנם צבי ביצות רכים שחיים גם מתחת למים, אך אין להם זימים. הם מצוידים במעין "שנורקל" שמאפשר להם להתחבא במים, ולהמשיך לנשום.

3. הידעתם באיזו מדינה מדברים ב-129 שפות? בסין קיימות 129 שפות רשמיות. מדובר בניבים שונים של השפה הסינית, אך ההבדלים ביניהם משמעותיים כמו ההבדלים בין צרפתית לרוסית, למשל. השפה המדוברת ביותר בסין היא מנדרינית.

4. הידעתם מה מקור המילה אוקיי? מחקר של פרופסור אלן ווקר ריד גילה שמדובר בתרבות של כתיבה בקיצורים, מעין ראשי תיבות – אך משובשים, שהיתה נפוצה במאה ה-19. OK הוא אחד השיבושים המשעשעים ששרדו עד היום, כשמדובר בשגיאת כתיב המקצרת את המילים All Correct – הכל בסדר.

5. הידעתם מדוע לשקנאי יש מקור כל כך מיוחד? לשקנאי יש שק מיוחד מתחת למקור, שמאפשר לו לאגור דגים אותם הוא צד לצורך התזונה שלו. בכל מסע ציד יכול השקנאי לאגור כ- 5 ק"ג דגים.

6. הידעתם מדוע איננו מזהים צבעים בחושך? לעין ישנם שני סוגים של קולטני אור. סוג אחד מיועד לראייה ביום, והוא רגיש לצבעים. הסוג השני הוא קולטנים שקולטים כמות נמוכה של אור, והם משמשים אותנו בלילה ובחושך. הקולטנים הללו אינם רגישים לצבעים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7. הידעתם מדוע צבע העור של אנשים במקומות שונים בעולם שונה? באזורים שבהם ישנה שמש חזקה, מפתח עורם של התושבים מלנין, אשר מגן על העור מפני כוויות שמש. המלנין גם גורם לעור להיות כהה יותר. בארצות קרות ללא שמש, העור נותר לבן.

תגיות:עובדות שלא ידעתםחושךשקנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה