חדשות בארץ

שלג קל מעורב בגשם וברד החל לרדת בירושלים

בשל הקור העז השורר ברחבי הארץ נשבר שיא בצריכת החשמל בעונת החורף, והיא הגיעה ל- 12,712 מגה וואט. השיא הקודם, שנקבע בינואר 2016, עמד על 12,624 מגה וואט

השלג בירושלים, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)השלג בירושלים, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הירושלמים החלו לחגוג הערב (רביעי). במקומות שונים בעיר, במיוחד בשכונות הגבוהות, החלו לרדת בשעה האחרונה פתיתי שלג מעורבים בגשם ובברד. בשלב זה השלג לא נערם. חלון ההזדמנויות להמשך ירידת השלג בבירה ולהיערמותו קצר מאוד – עד חצות הלילה לערך. לשם כך, הטמפרטורה צריכה לצנוח בעוד מעלה אחת או שתיים, כדי שיירד שלג 'נקי'. על כל פנים, ההערכה הרווחת היא כי גם אם השלג ייערם, לא יהיה זה מעבר לסנטימטרים בודדים בלבד. 

בגוש עציון מדווחים כי השלג כבר החל לרדת ומתחיל להיתפס ולהיערם. מהמועצה נמסר לתושבים כי עליהם למעט בנסיעות מיותרות ולא דחופות ולהגיע לבתיהם לפני שהצירים ייסגרו לתנועה.

מוקדם יותר היום, עם תחילתה של הסערה, החל לרדת שלג בפסגות הרי הצפון, וכאמור הוא התפשט בהדרגה לפסגות הרי המרכז והגיע גם לירושלים וסביבותיה. הערב והלילה ימשיכו לרדת גשמים, מצפון הארץ ועד צפון הנגב, והם ילוו בסופות רעמים ובברד. קיים חשש לשיטפונות והצפות. שלג ימשיך לרדת בהרי הצפון והמרכז, ואף בירושלים.

המערכת החורפית העכשווית תהיה קצרה, ומחר היא תהיה כבר מאחורינו. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה. עד שעות הצהריים ייתכן גשם קל, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. ביום שישי ובשבת מזג האוויר יהיה מעונן, ותחול עלייה קלה והדרגתית בטמפרטורות.

ובתוך כך, בחברת החשמל מסרו כי בשל הקור העז השורר ברחבי הארץ נשבר שיא בצריכת החשמל בעונת החורף, והיא הגיעה ל- 12,712 מגה וואט. השיא הקודם, שנקבע בינואר 2016, עמד על 12,624 מגה וואט. השיא של כל הזמנים נרשם בקיץ האחרון ועמד על 12,921 מגה וואט.

תגיות:שלגירושליםתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה