חדשות בארץ

לקראת הסערה: האם השלג יגיע לירושלים?

הלימודים במוסדות החינוך בעיר הבירה יסתיימו היום בשעה 15:00. לקראת הסערה הצפויה, במשטרה קוראים לנהגים ברחבי הארץ להתאים את נסיעתם לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים מושלגים ומוצפים, לשמור מרחק רב מהרגיל ולהאט את מהירות הנסיעה

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

בירושלים ממשיכים לכסוס ציפורניים בציפייה לשלג. על פי התחזיות האחרונות, חלון ההזדמנויות לשלג בעיר הבירה קצר מאוד – בין שעות אחרי הצהריים לחצות הלילה לערך. בשעות אלו הטמפרטורה תצנח ותגיע לאפס מעלות, כך שאם ירדו גשמים הם יהפכו לפתיתי שלג לבנים. ההערכה הרווחת היא כי גם אם השלג ייערם, לא יהיה זה מעבר לסנטימטרים בודדים בלבד. 

בעיריית ירושלים השלימו את ההכנות לקראת השלג והאפשרות שהוא ייערם על הקרקע. מוסדות החינוך בעיר יסיימו את הלימודים היום (רביעי) בשעה 15:00, כדי לאפשר לתלמידים להגיע בזמן לבתיהם לפני תחילתו הצפויה של השלג. ראש העיר משה ליאון יצא אתמול לשטח, לבדוק את ההכנות של הצוותים העירוניים לפילוס השלג מהצירים המרכזיים. העירייה תפעיל על פי הצורך כ- 150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. בנוסף, העירייה הצטיידה ב- 250 טונות של מלח לפיזור וטיפול בשלג.

גם במשטרת ישראל נערכים למזג האוויר הסוער ברחבי הארץ. השוטרים יתפרסו בכוחות מתוגברים, בעיקר בכבישים, על מנת לסייע לציבור ולשמור על ביטחונם של האזרחים. במשטרה מבקשים מהנהגים להתאים את נסיעתם לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים מושלגים ומוצפים, לשמור מרחק רב מהרגיל ולהאט את מהירות הנסיעה. בנוסף, נקרא הציבור להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות ובוודאי שלא לטייל בנחלים ובאזורים שנמצאים בסכנת הצפה. את המידע על חסימות כבישים, שיבושי תנועה ושינויים בהסדרי התנועה ניתן יהיה לקבל באמצעי התקשורת או במוקד המידע הארצי 110 של המשטרה.

בחרמון החל לרדת שלג כבר בשעות הבוקר המוקדמות. מפלס השלג באתר הגיע ל- 1.35 מטרים במפלס התחתון ול- 1.60 מטרים במפלס העליון. הכינרת, בינתיים, ממשיכה לטפס. מפלס האגם עלה ביממה האחרונה ב- 2 סנטימטרים נוספים וגובהו עמד הבוקר על 213.96-. המפלס נמוך ב- 96 ס"מ מהקו האדום התחתון, וחסרים עוד 5.16 מטרים כדי שהכינרת תתמלא לחלוטין

במהלך היום ינשבו רוחות חזקות וייתכן אובך בדרום הארץ ובמרכזה. הגשם צפוי להתפשט בהדרגה מהצפון עד לצפון הנגב. קיים חשש לשיטפונות והצפות. מהצהריים יתחיל לרדת שלג בפסגות הרי הצפון. ולקראת ערב ירד שלג בפסגות הרי המרכז, כולל ירושלים.

הלילה ירד גשם לפרקים מצפון הארץ עד צפון הנגב חשש לשיטפונות והצפות, אביך בדרום, שלג בפסגות הרי הצפון ומרכז כולל ירושלים

כאמור, המערכת החורפית תהיה קצרה. מחר (חמישי) מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה. עד שעות הצהריים ייתכן גשם קל, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. ביום שישי ובשבת מזג האוויר יהיה מעונן, ותחול עלייה קלה והדרגתית בטמפרטורות.

תגיות:שלגירושליםתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה