חדשות בארץ

איזנקוט לכוכבי: "אתה האיש הנכון בזמן הנכון"

בהרמת כוסית שנערכה בלשכת הרמטכ"ל בקריה בתל אביב לרגל היכנסו של אביב כוכבי לתפקידו, הודה איזנקוט לראש הממשלה נתניהו על "החלטות ממלכתיות, מקצועיות וענייניות שתרמו לביטחון מדינת ישראל"

משמר הכבוד לכוכבי בקריה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)משמר הכבוד לכוכבי בקריה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בלשכת הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי בקריה בתל אביב נערך היום (שלישי) טקס הרמת כוסית בהשתתפותם של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט וחברי פורום מטכ"ל.

"תודה מעומק הלב", אמר כוכבי לאיזנקוט באירוע. "אני מרשה לעצמי לומר את זה בשם כל לובשי המדים בחדר ואלו שאינם בו. תודה על תקופה ארוכה מאוד, למעלה מ- 40 שנה, ותודה באופן מיוחד על תקופת הרמטכ"לות שלך"

"כמי שהתבונן בך בהערכה רבה", הוסיף הרמטכ"ל הנכנס, "ברמה העניינית והמקצועית צה"ל התקדם בהרבה תחומים, המוכנות שלו הרבה יותר גבוהה וטובה. אבל גם בצד הערכי אני יכול לומר – היית לכולנו מודל והיית לכולנו מורה".

איזנקוט ציין בנאומו כי לאורך תקופת כהונתו מצא "מטה כללי מצוין": "זה המטה הכללי שאתה פוגש פה היום, אביב. קצינים מנוסים מאוד, ביקורתיים, בחדר הזה יש דיונים סוערים וביקורתיים, אבל יש משמעת פעולה, אחדות מטרה ואחריות משותפת שמחפשת את טובת ביטחון מדינת ישראל. אפשר להתווכח, אבל מהרגע שניתנת פה פקודה – יש כאן הירתמות של מאה אחוז. ראיתי את זה בשבועות האחרונים, כשהלכנו למבצע מורכב שהוא לא הפעלת אש או התקפה לעבר שטחי אויב, אבל מביא לידי ביטוי את העליונות של צה"ל – המודיעינית, המבצעית והאווירית".

"הדבר הכי חשוב", הדגיש איזנקוט, "זה האנשים. שדרת הפיקוד וההירתמות הרחבה מאוד שהייתה בצה"ל כדי לממש משימה אל מול אתגר. את אותה הרוח ראיתי כשפעלנו בדרום וכאשר אנחנו פועלים ביהודה ושומרון ובמרחבים אחרים. זה סוד העוצמה של צה"ל. עשינו מאמצים גדולים בבניין הכוח של צה"ל".

"מה שמביא את התוצאות זה ניצחון הרוח, זה החיבור בין האנשים ואחדות המטרה – אני קיבלתי אותה ברוח גבית גדולה מאוד לכל אורך התקופה", המשיך הרמטכ"ל היוצא. "קצת לפני שנכנסתי לפה פגשנו את זהבה שאול ואת שתי האחיות שלה. אנחנו לא צריכים תזכורת לגבי המחויבות שלנו להמשיך ולעשות מאמצים כדי להחזיר את אורון שאול והדר גולדין ז"ל לקבר ישראל ועוד שני אזרחים נוספים. זו משימה שלא הושלמה בתקופתי, ואני מקווה מאוד שבתקופה הקרובה נביא אותם לקבר ישראל. אנחנו עושים מאמצים גדולים גם על חללי שלום הגליל ויום כיפור. זו משימה ערכית, משימה מתמשכת, וצריך לעשות כל מאמץ כדי להחזיר אותם לקבר ישראל".

"אתה האיש הנכון בזמן הנכון", שיבח איזנקוט את מחליפו. "אם הייתי צריך לצייר מסלול אולטימטיבי של קצין בצה"ל, אני חושב שאביב עשה את כל התפקידים שמכשירים רמטכ"ל, בכישרון רב ובהצטיינות. עם ישראל יכול להתברך בך כמפקד, ואני משוכנע שתביא את היכולות שלך לידי ביטוי לטובת ביטחון מדינת ישראל".

בסיום דבריו פנה איזנקוט לנתניהו: "אני רוצה להודות לך פעם נוספת, ראש הממשלה ושר הביטחון, על שירות משותף, על דיונים ועל קבלת החלטות מיטביות במציאות לא פשוטה. בלא מעט דיונים אמרתי שאני ממליץ את ההמלצות שהן לטובת ביטחון מדינת ישראל. אני יודע פחות לשקלל את האווירה הציבורית, אני לא משקלל בכלל שיקולים פוליטיים, ומצאתי בכל ההחלטות שלך החלטות ממלכתיות, מקצועיות וענייניות שתרמו לביטחון מדינת ישראל ויצרו לי כרמטכ"ל תנאים טובים יותר לבצע את המשימה, ואני רוצה להודות לך על כך".

נתניהו אמר בנאומו כי "כל דור של מפקדים, של אלופים ושל רמטכ"לים עומס על כתפיו את האחריות הכבירה להמשיך את הנס ולהבטיח שהוא עוד יגדל ויגבה. אנחנו עשינו את זה יחד, גדי, ב- 4 השנים, ומה שתיארת הוא מדויק. זה לא שלא היו רעשי רקע ולחצים, אבל אני חושב שקיבלנו את ההחלטות הענייניות שמטרתן לשמר את הנס ולהבטיח את קיום ביטחון המדינה, ואני רוצה להודות לך על כך".

"אנחנו נדרשים לשפר כל הזמן, והמטלה הזו עוברת בעצם מהכתפיים של גדי לכתפיים שלך", פנה ראש הממשלה לכוכבי, "ואנחנו סומכים עליך. לכן, אחרי הנאומים הרוויים, נאומים חשובים וגם מרגשים, אני מבקש להגיד חמש מילים: "תודה גדי, בהצלחה אביב, ומברוק".

קודם להרמת הכוסית, נערך בקריה הטקס הרשמי של העברת הפיקוד על צה"ל מאיזנקוט לכוכבי, במשמר כבוד אותו סקר הרמטכ"ל הנכנס. בתום הרמת הכוסית נפרד איזנקוט בפעם האחרונה מהקריה בטקס דומה.

תגיות:גדי איזנקוטצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה