עובדות שלא ידעתם

הידעתם מי הנשיא ששילם בחייו על ביטול העבדות?

איזו אוניה התהפכה ולא יכלה לקום? איך הומצא הסופר-גלו? ומיהו העטלף הקטן בעולם? הידעת? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם מדוע עיניו של הסוס רחוקות זו מזו? כאשר הסוסים חיים בטבע, הם מהווים טרף לבעלי חיים רבים. כדי שהסוס יוכל להישמר מפני הטורפים הללו, ממוקמות עיניו משני צידי ראשו. עיניו של הסוס הן גם הגדולות ביותר בין היונקים הקרקעיים. כך יש לסוס טווח ראייה רחב, והוא יכול לזהות טורפים במהירות.

2. הידעתם איזו אוניה התהפכה בגלל... גל? האוניה ריברדאנס, מעבורת ששמשה בים האירי, היתה אוניה גדולה מאד. בשנת 2008, גל גדול הפיל אותה, והיא התהפכה על צידה על חוף הים. בגלל גודלה העצום, לא הצליחו ליישר אותה ולהחזיר אותה לים, ולכן היא ננטשה על החוף.

3. הידעתם מי הנשיא ששילם בחייו על ביטול העבדות? הנשיא ה-16 של ארה"ב, אברהם לינקולן, הוא הנשיא שביטל את העבדות במדינות ארה"ב, מיד לאחר שניצח במלחמת האזרחים של ארה"ב, שסבבה סביב נושא זה. אולם מדינות הדרום שהובסו כעסו על המהלך הזה, דבר שהוביל להתנקשות בחייו של לינקולן.

4. הידעתם איך הומצא הסופר-גלו? הארי קובר היה חוקר שניסה לפתח פלסטיק שקוף שישמש ככוונות לכלי נשק. הוא גילה חומר בשם ציאנואקרילט, שהתקשה במהירות במגע עם לחות, אולם לא מצא שימוש לחומר והניח לו. מספר שנים לאחר מכן הוא עבד בחברה שפתחה דבק לשימוש במטוסי סילון, ונזכר בחומר השאר – היסטוריה.

5. הידעתם שגם בעלי חיים יכולים להתבלבל? בני אדם מתבלבלים לפעמים – מאבדים לרגע את הזיכרון או את חוש ההתמצאות וכדומה. תופעה דומה מתרחשת גם אצל בעלי חיים: דולפינים ולווייתנים נסחפים לעיתים לחוף מתוך בלבול, ועופות נודדים עלולים לאבד פתאום את יכולת הניווט.

6. הידעתם איזה יונק קטן יותר מציפורן? עטלף הדבורה הוא העטלף הקטן ביותר בעולם, וגם היונק הקטן בעולם. גודלו כ-3 ס"מ בלבד, כמעט כמו דבורה... הוא גם שוקל מעט מאד – פחות מ-2 גרם.

7. הידעתם מאין נולד המיתוס שהגזר משפר את הראייה? בזמן מלחמת העולם השנייה פתחו הבריטים מכ"ם שזיהה והפיל מטוסים גרמניים רבים. הגרמנים ניסו לגלות את סודות המכ"ם, שכונה "הצלף", לכן הפיצו הבריטים ידיעה חדשותית כוזבת, שהצלף אוכל הרבה גזר, ולכן הוא רואה טוב יותר את מטוסי האויב... מכאן הלך המיתוס והתפתח.

תגיות:עובדות שלא ידעתםגזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה