כתבות מגזין

מינדי גרוס: "היה שווה ללדת ילדים, למרות המחלה שקיבלתי כתוצאה מכך"

חמש שנים חיכתה מינדי גרוס לילדים, ולאחריהן עברה שש הפלות כואבות. כשזכתה לבסוף ללדת את בנה הבכור, התפתחה בגופה מחלה כרונית קשה ומייסרת. איך מתמודדים עם הכאב היומיומי, ומה אומרים על כך לקב"ה?

בעיגולים: שלושת ילדיה של מינדי גרוס (צילום: אלבום פרטי)בעיגולים: שלושת ילדיה של מינדי גרוס (צילום: אלבום פרטי)
אא

מינדי גרוס היתה אישה צעירה ומאושרת, כאשר היתה בטוחה שאו-טו-טו יתמלא ביתה בילדים שיוולדו באופן טבעי ופשוט. אך כשעבר הזמן, וההריון המיוחל לא הגיע, התחושות לא היו קלות. "הלכנו לרופאים רבים, ואף אחד לא ידע לומר מה הסיבה לדבר", היא מספרת, "כך עברו חמש שנים לא פשוטות, שבמהלכן חוויתי הרבה מאד צער וכאב. הכי קשה היה לראות בפורים את כל הילדים בתחפושות מסתובבים ברחובות, או בחגים הולכים לבית הכנסת, כשידם הקטנה מונחת בידה של אימם".

לאחר תקופה שנראתה כנצח, הגיעה הבשורה המשמחת: הריון. עשרה שבועות נהנתה מינדי מהמחשבות המאושרות, אך אז הגיעה ההפלה, הראשונה במספר. "עברתי אחר כך עוד חמש הפלות, אחת אחרי השניה, כולן בחודש השלישי להריון. הלכנו לרופאים ומומחים שונים, כדי לנסות להבין את הסיבה לדבר, אך אף אחד לא הצליח להצביע על הבעיה, ולמצוא פתרון עבורנו", מתארת מינדי. "בהתחלה עדיין הייתי אופטימית, ואמרתי לעצמי שלפחות עברנו את המחסום שבו בכלל לא היה הריון. אבל אז הדבר קרה שוב ושוב, ומלבד הקושי הנפשי, גם הגוף כבר היה שבור. התחילו לעלות בתוכי תחושות ייאוש, ותהיתי אם אי פעם אזכה להיות אמא".

 

הילדים הגיעו, ואיתם המחלה

אחרי ההפלה השישית, תוך כדי שהיא מהרהרת לאיזה בית חולים ללכת לביצוע הגרידה, הגיעה אחת השכנות לבקרה. "היא הביאה לי כתבה על רופא שהביא ארצה מאנגליה טיפול חדשני מאד", משחזרת מינדי, "אבל אחרי שבע וחצי שנים בלי ילדים, ועם מסכת ההפלות הנוראה שעברתי, הרגשתי שאין יותר מה לנסות. לקחתי את העיתון, כיווצתי אותו לכדור, וזרקתי לפח". כמה שעות אחר כך, החליטה מינדי בכל זאת לתת סיכוי לדבר. היא הוציאה את העיתון מהפח, והתיישבה לקרוא. "החלטתי ליצור קשר עם הרופא המדובר, וגיליתי אדם מקסים ואנושי, מקצועי ברמה הכי גבוהה שיש. הוא אמר לי שבפעם הבאה שארצה לנסות, אפשר לתת לי את הטיפול שהוא מציע".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

במהלך הטיפול הוזרקו לדמה של מינדי נוגדנים, שאיפשרו לגוף לזהות את העובר כישות נפרדת. הטיפול הרפואי החדשני גילה שהגוף של מינדי לא זיהה את העובר כישות נפרדת, ועל כן נוצרה מעין אלרגיה להריון, שהובילה להפלה. אחרי שעברה את הטיפול, זכתה מינדי סוף לרגע המרגש, בו היא חובקת את ילדיה שלה. "ההריון הראשון התחיל, ונולד בננו יהושע יצחק. קראנו לו כך כי ה' הושיע אותנו, וגם כי סוף סוף אפשר היה לצחוק. אחריו נולדה נחמה, שניחמה אותנו, ומאוחר יותר משה, שנקרא כך גם הוא, בגלל הישועה שה' שלח לנו. הבנים נולדו פגים, וגם את החששות והתפילות של הפגייה עברנו, אבל מאז הכל היה בסדר".

אך הסיפור רחוק מלהסתיים. כמה חודשים אחרי הלידה הראשונה החלה מינדי לגלות בגופה סימנים שונים: כתמים כחולים בעור, פריחה, חוסר תחושה, כאבים חזקים מאד במפרקים, חולשה ועוד. בבדיקה שנערכה נמצא שהיא חלתה ב"ויסקוליטיס מערכתית" (vasculitis), מחלה כרונית הפוגעת בכלי הדם, ובעקבות כך, במערכות שונות בגוף. "טיפול הפוריות שעברתי גרם לשינוי במערכת החיסון שלי, ויכול להיות שזה מה שהוביל להתפרצות המחלה", מסבירה מינדי.

מאז, הולך איתה החולי כבר 31 שנה. "אין לי יום בלי שיופיע סימפטום כלשהו. מידי פעם יש כאבים קשים בגוף, שאי אפשר אפילו לישון איתם, לפעמים היד פתאום משתתקת ולא מצליחה לתפקד. יש תקופות שקטות ורגועות יותר, אך בעיקר בזמנים של לחץ, ההתפרצות של המחלה נעשית יותר קשה". ואמנם אין יום בלי תזכורת של המחלה, אבל גם אין יום שבו היא מתחרטת על הטיפול שעברה, כדי לזכות להביא ילדים לעולם. "כל אחד מהילדים שזכיתי בהם, הוא עולם ומלואו, מלא באור, ולראות אותם נותן לי הרבה מאד כוח. הייעוד הזה של להיות אמא, ממלא אותי בשמחה ואושר אינסופיים, שהכל היה שווה. עברתי מאז הרבה בחיים - גירושין, התמודדות עם החולי, אבל קושי העקרות היה הקשה מכולם, ואני מודה לה' שגאל אותי ממנו".

 

31 שנים של חולי

מאז, מתמודדת מינדי בגבורה עם הניסיון. "הלכתי להרבה מאד רופאים, ובנוסף שילבתי גם רפואה טבעית ועבודה נפשית עמוקה. היו גם ברכות מרבנים ותפילות בקברי צדיקים, ובמהלך הדרך באמת ראיתי נקודות של אור. כך למשל, מחלה זו מובילה בדרך כלל לכשל של הכליות, ואילו אצלי גם היום, אחרי 30 שנה, הכליות עובדות כראוי. בנוסף, עם הטיפולים השונים שעברתי, גם רמת הכאב והסבל ירדה במקצת", אומרת מינדי.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"ההתמודדות עם החולי היא יומיומית", היא ממשיכה, "וצריך בכל פעם מחדש למצוא את הדרך לחיות איתה. אני עובדת במשרה מלאה, לפעמים גם נוסעת לחו"ל לצורך עבודתי, וכשהגוף מפסיק לתפקד, צריך לדעת ללכת בין הטיפות, ולשלב זאת ככל האפשר יחד עם החיים והעבודה. מדובר באתגר גדול מאד, מכיוון שכאב וקושי מתמשכים הם לא קלים להתמודדות, ולא תמיד יש כוח לקום ולחיות מחדש".

קושי נוסף עליו מדברת מינדי, הוא תחושת הבדידות שמלווה חולים במצבה. "אנשים רואים אותי מתפקדת, ולא יודעים מה עברתי יום קודם, או עד כמה כואב לי עכשיו. סבל ממחלה כרונית הוא לא משהו שמדברים עליו, והדבר מביא לפעמים לתחושה שהאדם הוא לבד. יש פעמים שבהן אפילו המשפחה הקרובה לא יודעת עד כמה אני זקוקה לעזרה, מכיוון שהקושי לא מורגש כלפי חוץ".

ובכל זאת, היא מצליחה להרים את הראש מעל הקשיים, ולהמשיך קדימה. "צריך לדעת לא ליפול בגלל ימים קשים, ולהתמקד יותר בשמחה והאור שקיימים בשאר הזמן. היו בחיי תקופות חשוכות מאד בגלל המחלה, אבל בתוך תוכי לא הסכמתי להתייאש וליפול לדיכאון. החלטתי לשמוח במה שיש ולהסתכל קדימה. יש לי אהבה גדולה לחיים, הרבה אופטימיות, משפחה אוהבת, וזה מה שדוחף אותי לקום מהרצפה ולהמשיך לחיות".

את חייה ממשילה מינדי לרקמה מיוחדת. "כשעומדים קרוב מאד לרקמה, רואים רק נקודה קטנה, וכשנמצאים ממש צמוד אפשר לראות אפילו חושך. אבל אם מסתכלים במבט רחב יותר מתגלים כל היופי ומגוון הצבעים שבה", היא אומרת. "ברקמת החיים שלי, עם כל הקושי, אני גם אמא וסבתא, בעלת עסק, לומדת תורה, וגם מעבירה בעצמי שיעורים".

מינדי, שחזרה בתשובה בהיותה בחורה צעירה, ואף קירבה ליהדות את כל בני משפחתה, פונה מדם ליבה לנשים העוברות טיפולי פוריות. "המסע להבאת ילדים לעולם לא תמיד בא בקלות. זה גם המסע שעברו האימהות שלנו, קיבלנו את זה מהן בגנים", היא אומרת. "האתגר הוא למצוא את כוחות הנפש האדירים, שיעזרו לנו ללכת הלאה, ולגלות את האור בסופו של דבר. אני אמנם קיבלתי מחלה לא קלה, אבל יחד איתה הגיעו לבית גם רעש הילדים, הבכי שלהם, הכביסות והבלאגן, כשלפני כן היה מצב של ריקנות נוראה".

כאשר מינדי שומרת על נכדיה, עולות לה דמעות בגרון. "אני נזכרת בזמן שבו הילדים שלי היו בגילאים האלה", היא אומרת, "והייתי אחרי גירושין, בתחילת בניית העסק שלי, ועם המחלה. אני שואלת את עצמי איך יכולתי לעמוד בכל האתגרים האלה, והתשובה היחידה היא שה' נתן לי כוח".

"הבנתי שלא אני מנהלת את חיי, אלא הקב"ה, והוא זה שמעצב אותם ומחליט איך הם ייראו. למרות שאני לא מבינה וכואב לי, אין מה להישאר תקועה בכעס או במרירות. עליי לקחת צעד קדימה, ולראות מה באמת ייפתח לי בחיים", מסכמת מינדי את דבריה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:סיפורים אישייםהפלותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה