חדשות בארץ

אביב כוכבי נכנס לתפקיד הרמטכ"ל

הרמטכ"ל ה- 22 החליף את גדי איזנקוט, הפורש מצה"ל לאחר 40 שנות שירות. בנאומו בטקס אמר כוכבי: "אני נוטל עליי את התפקיד ביראת קודש ורואה בו זכות"

כוכבי בטקס, היום (צילום: פלאש 90)כוכבי בטקס, היום (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נכנס הבוקר (שלישי) רשמית לתפקידו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו של כוכבי, יעל, העניקו לו את דרגותיו החדשות בטקס שנערך בקריה בתל אביב.

בנאומו בטקס הודה כוכבי לקודמו בתפקיד ואמר: "אני נוטל עליי את התפקיד ביראת קודש ורואה בו זכות. זכות שניתנה לי בסיוע רבים הראויים לתודה. להורי שקבעו בידי את המצפן הראשון, מצפן הערכים״.

"חיילים ומפקדים, צה"ל הוא ביתי הנוסף. אני אוהב את הארגון ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ביחד עם המטה הכללי, ובשיתוף כלל הדרגים, מתוך הכרה בעוצמת האנשים. אני מתחייב להקדיש את כל מרצי, בגישה ביקורתית ותובענית, לחיזוק קיר המגן וְלהתאמתו לאתגרי ההווה והעתיד, כשבמוקד הגדלת כושר הפגיעה באויב והעמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני, השומר על ייעודו וייחודו. צה"ל הוא צבא העם והגנת העם, המתחזק מגיבוי העם ומגלם את הטוב שבעם".

הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, אמר בטקס כי הוא משאיר אחריו "צבא כשיר, מוכן ועוצמתי שפעל בארבע חזיתות וחיזק את כוחו בתבונה ובנחישות, שהוכיח שהחתירה לניצחון היא ערך עליון". הוא ציין כי "רק מי שהיה עד לעוצמה שהופעלה בכל לילה לעומת השקט שאליו קמו אזרחי ישראל בכל בוקר - יכול להעיד על המוכנות והכשירות של צה״ל למלחמה ועל כוח ההרתעה של צה״ל. בחרנו להתמודד עם האויב החזק. מדי יום כוחנו נבחן בהצלחה במניעת ההתבססות האיראנית בסוריה ועצירת התחמשות חיזבאללה בלבנון״. איזנקוט הוסיף כי "בארבע השנים האחרונות רשם צה״ל הישגים ראויים לציון, ביצע אלפי פעולות של הפעלת כוח עוצמתית ומדויקת, וקיבע את מעמדו בעיניי אויביו כצבא מתוחכם, מפתיע ויצירתי״.

בהמשך היום צפויים אירועים נוספים לציון כניסתו של כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל ה- 22 של צה"ל. הוא יגיע לביקור בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי צה"ל בהר הרצל, ובהמשך יגיע לכותל המערבי. לפני הצהריים יסעדו כוכבי ורעייתו על שולחנו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין. לאחר מכן יחזור כוכבי לתל אביב, יסקור משמר כבוד בקריה וישתתף בטקס הרמת כוסית בלשכתו. היום גדוש האירועים יסתיים בטקס משמר כבוד שייערך לרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט.

כוכבי, שכיהן בשנה האחרונה כסגן הרמטכ"ל, מונה לתפקיד הרמטכ"ל באוקטובר שעבר על ידי שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן. הוא גבר על שני המועמדים האחרים שהתמודדו מולו על התפקיד – אלוף ניצן אלון ואלוף אייל זמיר, לשעבר מזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כוכבי, לוחם בחטיבת הצנחנים, מילא – בדרכו ללשכת הרמטכ"ל – שורה של תפקידי פיקוד שונים, ביניהם: מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד אוגדת עזה, אלוף פיקוד הצפון וראש אמ"ן.

בהודעת המינוי של ליברמן נאמר כי "כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים – כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות". חודש לאחר מכן, אישרה הממשלה את מינויו של כוכבי.

תגיות:גדי איזנקוטצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה