חדשות בארץ

מהפך: בצלאל סמוטריץ’ נבחר ליו"ר האיחוד הלאומי

חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי בחרו ברוב קולות את סמוטריץ' ליו"ר החדש. הוא גבר ברוב קולות על יריבו, היו"ר היוצא אורי אריאל

חוגג: סמוטריץ’, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חוגג: סמוטריץ’, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש חדש: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נבחר הערב (שני) ליו"ר מפלגת האיחוד הלאומי. בבחירות שנערכו במרכז המפלגה, שהתכנס במלון "קראון פלאזה" בירושלים, גבר סמוטריץ' בן ה- 38 על היו"ר היוצא, שר החקלאות אורי אריאל. הוא זכה לקולותיהם של 83 חברי מרכז, לעומת אריאל שקיבל 40 קולות בלבד. אריאל בן ה- 66, שאינו מתמודד על מקום ברשימת מועמדי המפלגה בבחירות לכנסת, צפוי להודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, לאחר 18 שנים בהן כיהן כחבר כנסת.

עם היוודע דבר ניצחונו, אמר סמוטריץ': "תודה על האמון. אין בי שמחה אלא אימה ויראה לאור כובד האחריות שהטלתם עלי. אני פונה למורי ורבי, אורי אריאל: תודה על כך שהנהגת את הספינה במסירות אין קץ ובאחריות גדולה. אני קורא לך להמשיך ולתרום מניסיונך הרב עבור המפלגה". היו"ר החדש הוסיף: "אחינו החילונים והחרדים, ביתנו פתוח בפניכם, בפני כל מי שמרגיש מחובר לערכי הנצח של תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

ממפלגת "הימין החדש", בראשותם של נפתלי בנט ואיילת שקד, שכזכור פרשו מהבית היהודי, נמסרה התגובה הבאה: "אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ' על בחירתו ליו״ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשייה שפיו וליבו שווים. כעת כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו. אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שייחקקו בתולדות הציונות".

לחברי מרכז האיחוד הלאומי צפויה הערב משימה נוספת - לבחור את רשימת מועמדי המפלגה בבחירות לכנסת ה- 21. הקלפיות ייסגרו בשעה 21:15, והתוצאות יתפרסמו כחצי שעה לאחר מכן.

הבחירות באיחוד הלאומי הינן שלב ראשון בתהליך שצפוי להסתיים, ככל הנראה, בריצה משותפת לכנסת עם מפלגת הבית היהודי, שחבריה נמצאים עדיין בהלם כתוצאה מפרישתם של בנט ושקד. בשלב זה לא ברור עדיין כיצד תיבחר רשימת הבית היהודי לכנסת וכיצד ייבחר למפלגה יו"ר. ביום רביעי צפוי מרכז המפלגה להתכנס ולקבל החלטות בנידון. במשא ומתן לאיחוד, סמוטריץ' צפוי לדרוש חלוקה שווה של המקומות ברשימה המשותפת, וייתכן כי אף יעלה את הדרישה לעמוד בראשה.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בחירות 2019אורי אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה