חדשות בארץ

שטייניץ בביקור בקהיר: לפיתוח מאגרי הגז תועלת גיאופוליטית ומדינית

שר האנרגיה הוזמן על ידי עמיתו המצרי להשתתף בדיוני פורום הגז הטבעי האזורי הראשון. בחודש מאי הקרוב הוא יגיע שוב לביקור במצרים, במהלכו צפויה הכרזה על הקמת ארגון הגז הטבעי הים תיכוני בהשתתפותן של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרשות הפלסטינית

שטייניץ, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)שטייניץ, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

שר האנרגיה יובל שטייניץ הגיע היום (שני) לביקור ממלכתי בקהיר. אל השר התלוו מנכ"ל משרדו, אודי אדירי, והממונה על הנפט ומנהל מינהל אוצרות טבע, יוסי וירצבורגר. 

במהלך הביקור נועד שטייניץ לפגישות מדיניות, בין היתר עם מקבילו המצרי, טארק אל-מולא. במרכז הביקור עמדה השתתפותו של שטייניץ בדיוני פורום הגז הטבעי האזורי, אליו הוזמן על ידי השר המצרי. בשיחות השתתפו, בין היתר, שרי האנרגיה של ירדן והרשות הפלסטינית, יוון וקפריסין, וכן נציג מטעם ממשלת איטליה. השרים דנו בהגברת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה בין ישראל למצרים ובשיתופי פעולה בתחום ייצוא הגז מישראל וממצרים לאירופה.

שטייניץ הוזמן לביקור נוסף  במצרים בחודש מאי הקרוב. במהלך ביקור זה צפויה הכרזה על הקמת ארגון הגז הטבעי הים תיכוני בהשתתפותן של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרשות הפלסטינית. נציבות האנרגיה של האיחוד האירופי תיטול חלק כמשקיפה.

שטייניץ הודה לשר האנרגיה המצרי על שהזמינו לבקר בקהיר: "זו הוכחה נוספת לכך שהתועלת מפיתוח מאגרי הגז היא לא רק כלכלית וסביבתית, אלא גם בעלת משמעות גיאופוליטית ומדינית", אמר, "מדובר בשיתוף הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר בין מצרים לישראל מאז החתימה על הסכם השלום בין המדינות".

זהו הביקור הרשמי השני של שר ישראלי במצרים מאז אירועי "האביב הערבי" בשנת 2011. את שטייניץ הקדימה השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שהגיעה לקהיר בנובמבר 2017 כדי להשתתף בוועידה אזורית לקידום שוויון מגדרי.

תגיות:יובל שטייניץמצריםגז טבעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה