חדשות בעולם

15 הרוגים בהתרסקות מטוס תובלה של צבא איראן ממערב לטהרן

המטוס מדגם בואינג 707, שעשה את דרכו מקירגיסטן, התרסק במהלך נחיתת חירום

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מטוס תובלה של צבא איראן מדגם בואינג 707 התרסק הבוקר (שני) ליד העיר כאראג', בירת מחוז אלבורז, כ- 40 ק"מ ממערב לבירה טהרן. 15 בני אדם נהרגו. אדם אחד בלבד – מהנדס הטיסה – שרד את ההתרסקות ופונה לבית חולים.

בהודעה שנמסרה מטעם הצבא האיראני נאמר המטוס הוביל בשר מבישקק בירת קירגיסטן. על פי ההודעה, המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום לא מתוכננת בשדה התעופה "פתח", השייך למשמרות המהפכה האיראניים. הנחיתה בוצעה במזג אוויר סוער; המטוס עבר את המסלול, פרץ את החומה החוצצת בין שדה התעופה לאזורי המגורים שמסביב והתרסק לתוך בתים הסמוכים לשדה. לבתים נגרם נזק, אך לא היו נפגעים בנפש בקרב אזרחים. הטלוויזיה המקומית הציגה לאחר מכן תמונות של המטוס כשהוא בוער על הקרקע. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי הקופסה השחורה של המטוס חולצה מבין ההריסות.

על פי ידיעות בתקשורת האיראנית, המטוס היה אמור לנחות בשדה התעופה הבינלאומי "פיאם" בעיר כאראג', אך הטייס טעה ונחת בשדה התעופה הקטן "פתח", שאינו מיועד לנחיתת מטוסי תובלה גדולים. כתוצאה מכך, הוא איבד שליטה על המטוס.

דובר מטעם צבא איראן מסר לטלוויזיה המקומית כי המטוס היה בבעלות איראנית וכי כל נוסעיו היו אזרחי איראן. דבריו באו בעקבות דיווחים סותרים בתקשורת המקומית, שחלקם טענו כי המטוס שייך לקירגיסטן.

תגיות:איראןהתרסקות מטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה