חדשות בארץ

משעות הבוקר: הצפות בתים ורחובות בצפון, עשרות חילוצים

בחברת החשמל נערכים להמשך המערכת החורפית. הנהלת החברה הכריזה על מצב כוננות בחטיבת הלקוחות, צוותי העבודה בשטח תוגברו, ומוקד הלקוחות 103 יפעל במתכונת מתוגברת

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

ידיהם של כוחות ההצלה עמוסות היום (שני) בעבודה רבה. משעות הבוקר המוקדמות הם עסוקים בחילוצם של אזרחים שנלכדו בבתים או ברכבים בעקבות הצפות שנגרמו עקב הגשמים הרבים שירדו במהלך 24 השעות האחרונות.

שלושה בני אדם נלכדו הבוקר בשני רכבי שטח פרטיים בתחילת נחל חילזון, מתחת לגשר לוטם, וזאת בשל עליית הנחל על גדותיו. למקום הוזנקו כוחות משטרה וצוותי כיבוי וחילוץ שחילצו אותם בשלום. שוטרים חסמו את הדרך המוצפת.

ועוד מאירועי ההצפות: בעיר עראבה שבגליל התחתון נלכדו אם ובנה בבית שהוצף במים וחולצו בשלום על ידי כוחות ההצלה. הצפות של רחובות אירעו גם בסכנין, טמרה, כאבול, עכו וקיבוץ יסעור. בשל ההצפות, בוטלו הלימודים בעראבה, בסכנין ובכאבול.

גשמים עזים חוללו הצפות כבדות במושבה מגדל, וכביש 807 מהמושבה לצלמון נחסם לתנועה לשני הכיוונים למשך כשעתיים. כביש 90, באזור שמחמי טבריה לטבריה, נחסם לתנועה בשל מים וסחף על הכביש. סחף הביא גם לחסימתו של כביש 98, ממבוא חמה לעין חמה, לשני הכיוונים למשך מספר שעות.

במהלך הבוקר, התקבלו במוקד 100 של המשטרה עשרות טלפונים מתושבי טמרה, עראבה, סכנין והיישובים הסמוכים בבקשת עזרה וחילוץ. החילוץ בתוך היישובים בוצע פעמים רבות מתוך מים שגובהם הגיע אף למטר. במקרה אחרים, חילצו השוטרים אזרחים מתוך ערוצי הנחלים שעלו על גדותיהם בשל הזרימה העזה בהם.

מהמשטרה נמסר כי בחלק מהמקרים הלכודים היו בסכנת טביעה, וכמו כן "ילדים, מבוגרים וקשישים היו חשופים למים הקרים והיו בסכנת היפוטרמיה". בהודעה נאמר כי "משטרת ישראל ערוכה לתת שירות וסיוע לכלל האזרחים על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם נוכח מזג האוויר החורפי המלווה בגשמים כבדים ורוחות עזות. הציבור מוזמן להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל לבקשת עזרה או למוקד המידע של משטרת ישראל לקבלת עדכון על מצב התנועה וחסימות כבישים".

עוד נאמר בהודעה: "היערכות המשטרה כוללת תיאום מול נתיבי ישראל והכנת כוחות שיגיעו לצמתים במקרים בהם אנו מזהים נזקים לתוואי הדרך או קיימת סכנה לציבור כתוצאה מפגעי מזג האוויר, וזאת כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר".

"משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה. על הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה".

חברת החשמל: צפי לנזקים ולהפרעות באספקת החשמל

לאור מזג האוויר הסוער הצפוי להמשיך גם בימים הקרובים ולהתפשט לרחבי הארץ, מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, קיים הבוקר דיון היערכות כולל עם הנהלת החברה. ההנהלה החליטה להכריז על מצב כוננות בחטיבת הלקוחות, המטפלת ברשת הולכת החשמל וחלוקתו, בתיקון נזקים ומפגעים ובמוקדי השירות העונים לפניותיהם של לקוחות החברה. בהתאם לכך, צוותי העבודה בשטח תוגברו וערוכים לטיפול בכל נזק והפרעה באספקת החשמל, וכן תודלקו ומוכנים לניוד כלים כבדים – כולל במות הרמה ומנופים. במקביל נמשכות סריקות הקווים ועבודות הגיזום. מוקד הלקוחות 103 יפעל במתכונת מתוגברת ויעבור לטפל רק בנזקים והפרעות, על פי צורך.

על אף ההיערכות הנרחבת לקראת המערכת החורפית, בחברת החשמל הדגישו כי בשל התחזית לרוחות חזקות, גשמים, ברד ושלג בצפון ובירושלים, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולדווח באופן מיידי על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל, וזאת כדי שניתן יהיה לתקן את הנזקים ולהחזיר את אספקת החשמל לסדרה מהר ככל האפשר.

בחברה מדגישים כי יש לשמור על כללי בטיחות: אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות, ולדווח על כך מיידית למוקד 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל.

כמו כן, הציבור מתבקש להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי רוח חזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים. אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל – יש להודיע למוקד העירוני 106 או למוקד 103 של חברת החשמל.

חברת החשמל ממליצה לאזרחים להכין סוללות גיבוי למכשירים מצילי חיים וסוללות טעונות לתאורת חירום ולטלפונים ניידים. בנוסף, כדאי לבדוק שאמצעי החימום בבית תקינים וראויים לשימוש יעיל.

תגיות:משטרת ישראלחברת החשמלהצפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה