חדשות בארץ

האיחוד הלאומי בוחר יו"ר: אריאל או סמוטריץ’?

בנוסף להכרעה בין יו"ר המפלגה הנוכחי, אורי אריאל, למתמודד מולו, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יבחרו חברי מרכז האיחוד הלאומי את רשימת מועמדי המפלגה בבחירות לכנסת ה- 21

אריאל (מימין) וסמוטריץ’, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אריאל (מימין) וסמוטריץ’, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת האיחוד הלאומי תקבע היום (שני) את רשימת מועמדיה לכנסת ומי יעמוד בראשה בשנים הקרובות.

128 חברי מרכז המפלגה יתכנסו אחר הצהריים בירושלים. תחילה הם יכריעו בהתמודדות בין שר החקלאות אורי אריאל, היו"ר המכהן, ובין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' השואף להחליפו. הבחירות יחלו בשעה 17:30 ויימשכו עד לשעה 19:00. התוצאות אמורות להיוודע בסביבות השעה 19:30. בהמשך הערב יבחרו חברי המרכז את נציגיהם לכנסת. האיחוד הלאומי צפוי, ככל הנראה, לרוץ יחד עם הבית היהודי, כך שמועמדי המפלגה שייבחרו הערב ישובצו ברשימה המשותפת.

אריאל בן ה- 66, לשעבר מזכ"ל מועצת ישע, מכהן כחבר כנסת מאז שנת 2001. הוא הכריז כבר כי אם לא ייבחר שוב לראשות האיחוד הלאומי, הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים ולא ירוץ לכנסת. בקרב מול סמוטריץ' עומד לזכותו ניסיונו הרב. מהעבר השני, סמוטריץ' בן ה- 38 – המכהן כחבר כנסת מאז שנת 2015 – הביא עמו למפלגה ולכנסת רוח רעננה ולשון חדה, באמצעותן הוא מביע עמדות נחרצות מול יריביו מהשמאל.

לקראת ההכרעה הגורלית, אמר סמוטריץ': "אנחנו ניגשים לבחירות באיחוד הלאומי בחרדת קודש ומתוך הערכה עצומה לשר אריאל, ואמונה שחברי המרכז יקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבור המפלגה, הציונות הדתית ועם ישראל". סמוטריץ' ציין כי הצעד הבא חייב להיות "איחוד השורות בתוך הציונות הדתית וחיבור של כל הכוחות שמרימים את דגל עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

אריאל, מצדו, הביע את ביטחונו כי חברי המרכז יבחרו בו ליו"ר המפלגה: "חברי המרכז הם הלב הפועם של המפלגה והם אלו שמניעים אותנו, נבחרי הציבור, להצליח. ממחר בלילה אפעל ביחד עם חברי, חבר הכנסת סמוטריץ', לחיבור עם הבית היהודי וקבוצות פוליטיות נוספות כדי להגיע לקואליציה ימנית בראשות נתניהו".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'בחירות 2019האיחוד הלאומיאורי אריאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה