חדשות בארץ

דרעי בהונגריה: מקווה שהשגרירות ההונגרית תועבר בקרוב לירושלים

בפגישה שערך בבודפשט עם מקבילו ההונגרי, הציג שר הפנים בפני מארחו את התוכנית של ארגונים יהודיים לנסות ולמצוא במי נהר הדנובה עצמות יהודים שנרצחו בשואה. השר ההונגרי הבטיח לסייע. אתמול ערך דרעי סיור במחנה הריכוז טרזיינשטט שבצ'כיה והדליק נר לזכרם של הנרצחים

דרעי, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)דרעי, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי נפגש היום (שני) בבודפשט עם שר הפנים ההונגרי וסגן ראש הממשלה, שנדור פינטר.

במהלך הפגישה דנו דרעי ומקבילו ההונגרי בנושאי פנים ובענייני הגירה. השניים החליפו ביניהם דעות ורעיונות לגבי המאבק במסתננים הלא חוקיים ובדרכים השונות למנוע כניסה של מסתנני עבודה לא חוקיים לשתי המדינות.

בפגישה נדונו גם הדרכים להידוק היחסים בין ישראל והונגריה. דרעי הביע את תקוותו כי ממשלת הונגריה תעביר בקרוב את שגרירותה לירושלים והזמין את פינטר לבקר בישראל.

בנוסף, דרעי הציג בפני מארחו את הרעיון – שייצא בקרוב לפועל על ידי ארגונים יהודים –  לנסות למצוא את עצמותיהם של יהודים שנרצחו בתקופת השואה על גדות הדנובה וגופותיהם הושלכו למי הנהר. דרעי ציין כי ראש ממשלת הונגריה כבר קיבל מידע על המבצע שאמור להתחיל בקרוב.

פינטר ציין בתגובה כי שמע על התוכנית והבטיח לסייע למימושה באמצעות הקצאת אנשי מקצוע המתמחים בחיפושים בנהר, עזרים טכנולוגיים מתקדמים וכל מה שיידרש. השר ההונגרי הוסיף כי בקיאותם הרבה של אנשי מקצוע אלו בכל הקשור לחיפושים בדנובה תוכל לסייע באופן מיטבי לחיפושים.

דרעי הודה לעמיתו על הסיוע, וניצל את ההזדמנות להודות לממשלת הונגריה על השמירה על האתרים היהודים הקדושים ברחבי המדינה.

דרעי בטרזיינשטט: נצח ישראל לא ישקר

אתמול הגיע דרעי לסיור במחנה הריכוז טרזיינשטט, הנמצא בטרזין שבצ׳כיה. אל השר נלוו שגריר ישראל בצ’כיה, דניאל מירון, ומנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, שלמה מור יוסף.

במחנה הריכוז רוכזו במהלך מלחמת העולם השנייה כ- 150 אלף יהודים, שרובם ככולם נרצחו על ידי הנאצים – באמצעות ירי או במשלוחים למחנות השמדה. דרעי הדליק נר זיכרון במתחם המשרפות והתייחד עם זכרם של אלפי הנרצחים הי"ד.

חברי המשלחת ביקרו בהמשך בבית כנסת נסתר הקיים במחנה, בו התפללו יהודים בתקופת השואה. מילות תפילה מצמררות עדיין נותרו על קירותיו של בית הכנסת.

בתום הסיור חתם דרעי בספר האורחים: "ק-ל נקמות ה'. ה' ינקום את דמם של כל היהודים ושל כל הילדים שרצחו הנאצים יימח שמם. אך נצח ישראל לא ישקר. עם ישראל, העם היהודי, קם לתחייה בארצו ובכל העולם. עצם הביקור שלי כשר הפנים של מדינת ישראל אומר הכל. הנאצים נשמדו מהעולם ועם ישראל חי בארצו".

"מרכזי התורה והחסידות ומוסדות החסד קמו מחדש בישראל ובכל העולם, מזימתו של היטלר ימ"ש לא צלחה. אנו ממשיכים את דרכם של הנרצחים הי"ד, ועם ישראל לא יימחק לעד. ממני, שר הפנים של מדינת ישראל, אריה מכלוף דרעי".

תגיות:הונגריהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה