סיפורים אישיים

"אתה רוצה לחיות?", שאל הרבי את האב הצעיר, "שמע לעצתי ותבריא"

העצה שהצילה את חולה השחפת, יכולה לסייע לנו להישמר ממחלות, תאונות, פגעים ואסונות: ברכה בכוונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרבי מביאלא בסיפור מופלא, שהתרחש אצל סבו, האדמו"ר מביאלא: אל חדרו של הרבי נכנס יהודי אחד, ומעיניו נשקף כל העצב שבעולם. "רבי קדוש", אמר האיש, "נדבקתי במחלה האיומה 'שחפת', ואני סובל נוראות ממנה. כל יום, כל היום, וגם בלילות, אני משתעל ומשתעל ומשתעל…"

שטף דיבורו של האיש נקטע, והוא החל להשתעל שיעולים עמוקים וכואבים, עמוק מתוך הריאות. רק אחרי דקות ארוכות נעצר השיעול, והחולה הוסיף כשדמעות זולגות מעיניו: "רבי, יש לי אשה וילדים בבית, ואני עדיין איש צעיר. אך המחלה הנוראה מפילה חללים, גם אני נדבקתי בה, ותיכף יעבירוני להסגר כדי שלא אדביק אחרים, שם אשהה עד יום מותי בייסורים קשים ומרים. אנא, רבי, תן לי עצה וברכה שאבריא ואחלים מהמחלה האיומה הזו".

הרבי ישב בעיניים עצומות, וראשו אפוף שרעפים, ושקע במחשבות. לאחר מספר קדות, הרים הרבי את עיניו ושאל קצרות: "אתה רוצה לחיות?"

"בוודאי!", השיב היהודי, "בשביל זה באתי. אני מתחנן לעצה וברכה להציל את חיי!"

"יש לי עצה בשבילך", השיב הרבי. "קבל על עצמך לומר ברכות בכוונה. בכל ברכה שאתה אומר – תעצור לרגע, תחשוב שאתה מדבר עם מלך מלכי המלכים, תכוון באמירת הברכה את כוונת המילים, הכוונה הפשוטה והמובנת לכל. אם תקבל על עצמך ותנהג כך – מובטחני שתזכה בחיים חדשים!".

החולה יצר מחדרו של הרבי בהתרגשות, ומני אז לא יצאה מפיו ברכה שלא התכוון אליה. בביקור הבא אצל הרופא התברר כי המחלה נסוגה אחור, ובתוך תקופה קצרה הבריא האיש ממחלתו.

כולנו מחפשים הגנה ומשען אל מול מחלות קשות וחשוכות מרפא, מול מצוקות כלכליות וביטחוניות, מול קשיים שונים במגוון תחומים. הבה נשתמש בכלי הזמין והיומיומי: ברכה בכוונה. על ידי אמירת הברכה – האדם זוכר את בורא העולם העומד לידו ונמצא עמו כאן, בתוך הקושי. הבה נזכור את נוכחות הבורא בכל רגע ורגע, ונברך אליו כמו שצריך.

תגיות:ברכההחלמהמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה