עובדות שלא ידעתם

הידעתם שמעלית משמשת השראה לנאומים?

מהי מוסיקת סטריאו? עד כמה חזקים סוסי הפוני? ואיזה מטוס נוסעים ממריא כמו חללית? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם שהמוסיקה שאתם שומעים מושמעת במספר ערוצים שונים? האוזן האנושית שומעת צלילים מכל הכיוונים. הקלטה של מוסיקה, בגלגול הראשון שלה, היתה הקלטת מונו – כלומר, בערוץ אחד, מה שאפשר שמיעה חד ממדית ולא טבעית. פיתוח הסטריאו אפשר הקלטה במספר ערוצים, על מנת לאפשר שמיעה של מוסיקה באופן דומה לשמיעה טבעית – כל כלי נגינה מוקלט בערוץ אחר, וכך השמיעה עשירה יותר.

2. הידעתם שהסוכר מופק מצמחים? את הסוכר מייצרים מצמחים כמו קני סוכר וסלק סוכר. את הצמחים הללו מרסקים או פורסים כדי ליצור מהם מיץ, שאותו מבשלים. הבישול יוצר גבישי סוכר.

3. הידעתם שהסוסים הקטנים הם גם חזקים? סוסי הפוני אהובים מאד על ילדים, בשל גודלם הקטן. אך בניגוד למראה-חיית-המחמד שלהם, סוסי הפוני חזקים וחסונים אפילו יותר מסוסים רגילים. הם עומדים בתנאי מזג אוויר קשים, ויכולים לבצע משימות הדורשות כח – במקומות מסוימים הם אפילו משמשים כסוסי משא.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. הידעתם שמעלית משמשת השראה לנאומים? "נאום מעליות" הוא כינוי לדרך קצרה ומהירה שבה אדם, ארגון או שירות כלשהו מציגים את עצמם. הרעיון הוא ליצור נאום קצר וקולע, שיוצר עניין אצל הצד השני, על מנת שיחפש מידע נוסף – וכל זה בטווח זמן של חצי דקה עד דקה, כמשך הזמן שבו עולים במעלית.

5. הידעתם איזה טלפון סלולארי היה דומה ללבנה? הטלפון הסלולארי הראשון, הראשון שניתן היה לקחת לכל מקום, היה שייך לחברת מוטורולה, ומדגם "דיינהטק 8000X". הוא כונה "לבנה", בשל גודלו ומשקלו. הוא היה גדול ומסורבל מאד, וקשה להאמין שהוא הגרסה הראשונה של שלל הטלפונים הניידים שאנו מכירים כיום.

6. הידעתם היכן נמצאת הדרך המסוכנת ביותר בעולם? מדובר בדרך ההררית בבוליביה, אשר מכונה גם "דרך המוות", ולא לחינם. אורכה של הדרך הוא כ-70 ק"מ, ויש בה ירידות מסוכנות רבות. גם רוחב הדרך צר מאד, ומאפשר מעבר של כלי רכב אחד בלבד בכל זמן. בכל שנה נהרגים בדרך זו יותר מ-200 נוסעים.

7. הידעתם איזה מטוס נוסעים ממריא כמו חללית? הדרימליינר הוא מטוס בואינג חדשני מאד, בעל חידושים טכנולוגיים רבים. אולם החידוש המפתיע ביותר שלו הוא היכולת שלו להמריא בזווית כמעט אנכית – יכולת שהיתה שמורה עד כה לחלליות ולמטוסי קרב.

תגיות:עובדות שלא ידעתםמוסיקת סטריאוסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה