חדשות בארץ

אח רחוק: נעצר אח בבית חולים שתכנן לפגוע בחבר הכנסת אורן חזן

המשטרה התירה לפרסום כי עצרה אח בבית חולים בירושלים, ערבי תושב נצרת, שאיים על חזן ותכנן לבצע פיגועים נוספים

  • ז' שבט התשע"ט
אורן חזן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אורן חזן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

אורן חזן, שנכנס לרשימת הליכוד לכנסת האחרונה במשבצת הצעירים והיה חבר הכנסת הצבעוני ביותר בקדנציה הנוכחית, עלה היום (ראשון) שוב לכותרות, אך בנסיבות פחות נעימות.

בראיון שנתן הבוקר חזן לרדיו "גלי ישראל", הוא סיפר כי ישנם איומים רבים על חייו, וכי מנסים לפגוע בו. הוא לא יכל להרחיב בנושא, מטבע הדברים, ורק אמר כי "יש צו איסור פרסום על הפרשה, אבל אני יכול לומר לך שיש אדם שעצור בחודש האחרון בחשד שתכנן לרצוח אותי".

חזן אף הוסיף כי הוא נחשב לאישיות שרבים רוצים לפגוע בה, ואף קיבל התרעה על כך מקצין הכנסת. לדבריו, "אני אישיות שמנסים לפגוע בחייה, קצין הכנסת אסר עלי לטוס לטורקיה".

אם היה מי שהרים גבה בתמיהה בעקבות הריאיון, ואף נד לחזן ברחמים, הרי שההתפתחות האחרונה מעידה על דרמה של ממש שחזן היה במרכזה בשבועות האחרונים.

על פי הנתונים שהותרו עתה לפרסום, המשטרה ושירות הביטחון הכללי עצרו ערבי ישראלי המתגורר בנצרת, המשמש כאח מוסמך בבית חולים בירושלים, בחשד שתכנן להתנקש בחייו של חזן, וכן לבצע פיגועים נוספים ברחבי מדינת ישראל. בתקופה האחרונה התנהלה חקירה חשאית בנושא, שבוצעה בסודיות מוחלטת על ידי משטרת ישראל, והיום, כאמור, הותרה הפרשה לפרסום.

ראשיתה של הפרשה ב- 17 בדצמבר, אז פשטה המשטרה על ביתו של החשוד ועצרה אותו בחשד לאיומים על חייו של חזן, ובחשדות נוספים כי הוא מתכנן לבצע פיגועים כנגד יהודים וכנגד אישי ציבור בולטים. המשטרה החרימה את מכשיר הטלפון של החשוד, ובו נמצאו האיומים ששלח לחבר הכנסת חזן.

לחשוד אין עבר פלילי. במהלך חקירתו הוא הודה כי איים על חזן, אך טען כי לא התכוון לפגוע בו בפועל. 

החשוד נשלח לבדיקה פסיכיאטרית, מאחר שטען כי הוא סובל מבעיות נפשיות. הוא היה עצור בידי המשטרה במשך שלושה שבועות, עד לשחרורו בתנאים מגבילים ביום חמישי האחרון. כעת נערכים במשטרה להגשת כתב אישום כנגד האח הערבי.

במקביל למעצרו של החשוד, תגברה המשטרה את האבטחה סביב ביתו של חבר הכנסת חזן, והיא אף מבצעת סיורים באזור.

ממה שידוע עד כה, המידע הגיע למשטרה דרך אמו של החשוד, שהגיעה לנקות את ביתו, ונחשפה לתכנית שרקם בנה על מנת לחסל את חזן. היא עדכנה את המשטרה במידע שמצאה, וסייעה לכוחות הביטחון לאתר את בנה.

חבר הכנסת חזן אמר בתגובה: "אני לא מופתע וגם לא מתרגש. יש פה כוונה רצינית שנרקמה לחיסולי, זה לא משחק ולא בדיחה. העובדה שנערכים לכתב אישום היא עדות חיה לרצינות כוונותיו של החשוד, וזה המחיר כנראה שצריך לשלם איש ציבור שאומר את האמת בכל מקום ובכל עת".

"זה לא המקרה הראשון שאני מוצב כמטרה לחיסול. גם החמאס וגם פתח סימנו אותי למטרה לפגיעה בעקבות ההתבטאויות שלי. אתם יכולים להיות רגועים. אני סומך על כוחות הביטחון ואמשיך לעשות עבודתי נאמנה. לא אירתע מאיום כזה או אחר".

תגיות:אורן חזןמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה